اثر مرکب در کسب و کار اینترنتی

مشکلی که امروزه گریبان گیر افراد زیادی می شود، نداشتن پایبندی به کاری است که می خواهند انجام دهند، به صورت مثال امروز صحبت از کسب درآمد های میلیاردی به وسیله اینترنت می شود و اشخاص زیادی تصمیم می گیرند تا برای خودشان یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنند، یا امرروز می گویند فلان شغل درآمد بالایی دارد و از فردا دوباره عده ای تصمیم به راه اندازی همان کار میگیرند.

 

البته این مورد را منکر نخواهیم شد که هر شغلی برای شما ممکن است درآمد مناسبی را به همراه داشته باشد، حتی از طریق اینترنت و بازاریابی اینترنتی درست شما می توانید مانند دیگران درآمد مناسبی داشته باشید، اما دلیل اینکه افراد زیادی وارد مشاغل مختلف می شوند و سپس از همان جایی که آمده اند از همان جا هم باز می گردند چیست ؟

 

بنابراین تصمیم گرفتم بخشی از کتاب اثر مرکب به نویسندگی دارن هاردی را برای شما نقل کنم تا متوجه شوید دلیل ایجاد این موج ها چیست و چرا برخی افراد موفق می شوند و برخی دیگر خیر، دارن هاردی به خوبی پاسخ این سوال را به شما خواهد داد.

 

سه دوست

سه دوست صمیمی را در نظر بگیرید که کنار هم بزرگ شده اند. در یک محله زندگی می کنند، حساست هایی شبیه هم دارند و درآمد سالانه شان در حدود 50 هزار دلار است. هر سه ازدواج کرده اند، سلامتی و وزن طبیعی دارند و فقط کمی درباره (چاقی بعد از ازدواج) نگران هستند.

 

دوست اول، لری، همان کارهای همیشگی اش را انجام می دهد، خوشبخت است یا دست کم این طور فکر می کند، ولی بعضی وقت ها شکایت می کند که هیچ چیزی تغییر نمی کند.

 

دوست دوم، اسکات، بعضی تغییرات کوچک و به ظاهر بی اهمیت را شروع می کند. هر شب، ده صفحه از یک کتاب خوب را می خواند و هر روز در مسیر رفتن به محل کارش، 30 دقیقه، یک فایل صوتی آموزشی یا الهام بخش را گوش می کند. اسکات می خواهد تغییراتی را در زندگی اش ایجاد کند، ولی نمی خواهد برای این کار، سرو صدای زیادی به پا کند.

 

این اواخر، مقاله ای در مجله موفقیت خوانده و از آن مقاله ایده ای گرفته است و می خواهد آن را در زندگی اش به کار بندد. قصد دارد 125 کالری را از برنامه غذایی روزانه اش حذف کند. البته این موضوع بزرگی نیست. این کار را با یک فنجان برشتوک کمتر، یا استفاده از یک بطری آب گازدار به جای یک لیوان لیموناد یا استفاده از سس خردل به جای سس مایونز برای ساندویچ هایش امکان پذیر است.

 

کارهایی که همه شان شدنی هستند. علاوه بر این، او به اندازه تقریبا دوهزار گام اضافی (کمتر از یک مایل) پیاده روی را به برنامه روزنه اش اضافه کرد. این ها فعالیت هایی جدی نیستند که نیاز به شجاعت یا تلاش زیادی داشته باشند. کارهایی هستند که هر کسی می تواند انجام دهد. او می داند با این که این کارها ساده هستند، ولی ممکن است به آسانی وسوسه شود که از انجام شان صرف نظر کند.

 

دوست سوم، براد، چند انتخاب بد انجام داده، تازگی یک تلویزیون جدید با صفحه نمایش بزرگ خریده و بنابراین وقت بیشتری را به تماشای برنامه ای می گذراند که به آن علاقه دارد. او دستور العمل هایی را که در شبکه آشپزی دیده است، امتحان می کند، لازانیا و انواع دسرها از غذاهایی هستند که علاقه دارد. در ضمن، یک میز نوشیدنی های الکلی در اتاق پذیرایی اش قرار داده و هفته ای یک نوشیدنی الکلی را به برنامه غذایی اش اضافه می کند. این ها چیزهای خیلی زیادی نیستند. براد فقط می خواهد  کمی بیشتر، لذت ببرد.

 

در آخر ماه پنجم، هیچ تفاوت مشهود و محسوسی بین لری، اسکات و براد وجود ندارد، اسکات هر شب کمی کتاب می خواند و هر روز در مسیر رفتن به محل کارش به فایل های صوتی گوش می دهد. برد از زندگی اش لذت می برد و کار کمتری انجام می دهد. لری هم همان کار همیشگی را می کند. هر چند هر کدام الگوهای رفتاری خودشان را دارند، ولی پنج ماه به اندازه کافی طولانی نیست که هر گونه افت یا بهبود واقعی در وضعیت و موقعیت شان ایجاد کند.

 

در واقع، اگر وزن این سه نفر را روی یک نمودار رسم می کردیم، با خطای گرد کردن صفر مواجه می شدیم، یعنی هر سه کاملا هم اندازه و هم وزن به نظر می رسیدند. در انتهای ماه دهم، هنوز هم نمی تونیم تغییرات قابل توجهی را در زندگی شان ببینیم. وقتی به انتهای ماه هجدهم می رسیم، تفاوت های جزیی ولی قابل اندازه گیری در این سه دوست ظاهر می شود.

 

ولی حدود ماه بیست و پنجم، تفاوت های آشکار و واقعا قابل اندازه گیری نمایان شدند. در انتهای ماه بیست و هفتم، تفاوت های بزرگ و فاحشی بین آن ها وجود دارد و در ماه سی و یکم، تغییرات و تفاوت های آن ها تکان دهنده است و شگفت انگیز. حالا براد چاق است، در حالی که اسکات آراسته و خوش اندام محسوب می شود. اسکات به سادگی و فقط با کم کردن 125 کالری از برنامه روزانه اش، 33 پوند (15 کیلوگرم) از وزن اش کم کرده است !

 

31 ماه = 940 روز

940 روز * 125 کالری / روز = 117500 کالری کمتر

117500 کالری کمتر * 1 پوند / 3500 کالری = 33/5 پوند !

 

براد در همان بازه زمانی، روزانه فقط 125 کالری بیشتر مصرف کرده بود و 33/5 پوند به وزنش اضافه شده بود. حالا او 67 پوند بیش تر از اسکات وزن دارد! ولی تفاوت بین آنها به مراتب مهم تر از وزن شان بود. اسکات تقریبا هزار ساعت از وقت اش را در خواندن کتاب های خوب و گوش دادن به فایل های صوتی پیشرفت شخصی سرمایه گذاری کرده بود و با به کار بستن دانشی که به دست آورده بود، ترفیع شغلی گرفته بود و حقوق اش هم بیشتر شده بود.

 

بهتر از همه این ها این که زندگی زنا شویی اش هم بهتر شده بود و روابطی گرم و صمیمانه با همسرش داشت. براد چطور ؟ از کارش ناراضی بود و زندگی زناشویی اش هم پر از مشکلات بود و در معرض خطر. و لری ؟ تقریبا همان جایی بود که دو سال و نیم پیش هم در آنجا قرار داشت، جز این که حالا از زندگی، بیشتر شکایت می کرد.

 

قدرت فوق العاده اثر مرکب به همین سادگی است. آنهایی که اثر مرکب را به نفع خودشان به کار می گیرند در مقایسه با همتایان شان که اجازه می دهند اثر مرکب علیه شان باشد، تفاوت هایی باور نکردنی دارند. اثر مرکب معجزه آسا به نظر می رسد! شبیه جادوست یا جهشی کوانتومی

 

بعد از گذشت سی و یک ماه (یا سی و یک سال)، شخصی که ماهیت مثبت اثر مرکب را به کار می گیرد، مثل کسی به نظر می رسد که یک شبه به موفقیت رسیده است. در واقع، موفقیت عمیق او نتیجه انتخاب های کوچک و هوشمندانه ای است که در طول زمان و با پایداری انجام شده است.

 

اثر مرکب در کسب و کار اینترنتی

همان طور که قبلا خدمت شما عرض کردم، کسب و کار اینترنتی نیز نوعی کارآفرینی محسوب می شود، بنابراین باید در کاری که انجام می دهید ثابت قدم باشید، آهسته اما پیوسته حرکت کنید، اگر می خواهید شما هم از اثر مرکب در کسب و کارتان یا در زندگی خود استفاده کنید، فقط باید تصمیم های درستی بگیرید و به آنها پایبند باشید.

 

نیاز نیست با عجله و فشار آوردن به خودتان کاری را شروع کنید و یا انجام دهید، زیرا فشار بیش از اندازه به زودی شما را خسته می کند، بلکه باید با کارهای کوچک تر شروع کنید و آنها را به صورت مداوم انجام دهید تا موفقیت از آن شما شود.

 

کلام آخر

احتمالا متوجه شدید که چرا بعضی از افراد در کارها موفق می شوند و عضی دیگر شکست می خوردند، حالا شما می خواهید کدام یک از شخصیت های داستان ما باشید، براد، اسکات یا لری ؟ اگر واقعا می خواهید در کسب و کار اینترنتی و یا در هر کاری موفق شوید حتما آهسته و پیوسته حرکت کنید. در ضمن پیشنهاد می کنم کتاب اثر مرکب به نویسندگی دارن هاردی و با ترجه لطیف احمد پور، میلاد حیدری را حتما تهیه کنید و بخوانید، زیرا این کتاب می تواند تحول بزرگی در زندگی و کسب و کارتان ایجاد کند.

 

از اینترنت کسب درآمد کنید…

آموزش رایگان راه اندازی کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد از وب سایت

2 پاسخ

  1. سلام و عرض ادب جناب مبصر فر:

    منون از مقالتون و یه سوال:

    به نظر شما آیا آهستگی و پیوستگی در بعضی مواقع باعث این نمی شود که از دیگر رقبا جا بمانیم؟
    به نظر شما آیا کار ما در مقابل رقبای پر سرعت که الان با یک تیم بزرگ در حال رشد هستند می تواند با آهستگی و پیوستگی به اوج برسد و سبقت گیرد؟

    البته سوالم خدایی نا کرده نقض فرمایش شما نیست بلکه فقط می خواستم نظرتون و دیدگاهتون رو نسبت به گفته هایم بدونم.

    ممنون همیشه پیگیر ساییتون هستم….

    1. درود فراوان
      دوست گرامی اگر آهسته اما پیوسته باشید پیشرفت و موفقیت شما بیشتر خواهد بود، اما اگر سریع حرکت کنید حتما در وسط راه خسته خواهید شد و حرکت شما متوقف می شود، همانطور که کسب و کارهای زیادی در حال حاضر دچار چنین حالتی شده اند، حالا ممکن است گاهی رقیبان شما خیلی سریع حرکت کنند و همیشه هم این سرعت را حفظ کنند، در چنین حالتی یک تیم پشت چنین کاری وجود دارد که برای رقابت شما هم باید چنین تیمی را داشته باشد که به دلیل تیم بودن این حرکت سریع به نظر می رسد، اما باز هم اگر حرکت شما آهسته اما پیوسته باشد می تواند باعث موفقیت شما باشد.

      امیدوارم شاد، موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود دوره 6 جلسه ای آموزش ایمیل مارکتینگ
6 درس کاملا رایگان
ما هم مانند شما از ایمیل های مزاحم متنفریم
دانلود رایگان ویژه نامه فکر آبی
با دانلود ویژه نامه تنها 5 ثانیه فاصله دارید !
شکارچی مشتریان وب سایت خودتان شوید
شش کلید طلایی افزایش فروش
فروشنده خاموش را بیدار کنید !
70 دقیقه ویدئو آموزشی به همراه صوت
دانلود رایگان رازهای کسب و کار اینترنتی
پرده از اسرار کسب درآمدهای میلیونی از اینترنت بردارید
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 180 ساعت آموزش رایگان کسب درآمد از اینترنت را از دست خواهید داد...
4 درس ویدئویی 180 دقیقه آموزش رایگان
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
این آموزش رایگان به ایمیل شما ارسال می شود
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
می خواهم زودتر از همه فیلم این وبینار را تهیه کنم
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
چه چیزی رو دوست داری رایگان یاد بگیری ؟
اینجا کلی آموزش های رایگان ویدئویی براتون آماده کردم
آموزش هایی براتون در نظر گرفتم که بیش از 1.000.000 تومان ارزش دارند
کدوم آموزش برای من مناسبه و منو به هدفم میرسونه ؟
برای شروع کسب و کار اینترنتی پولساز کلید "کسب و کار اینترنتی"
برای افزایش فروش با کمترین تلاش کلید "بازاریابی اینترنتی"
آخرین مرحله برای بهترین انتخاب شما
اگر مدرس، متخصص، مشاور، سخنران، استاد دانشگاه هستید یا چیزی برای یاد دادن به دیگران دارید "مدرسان پولساز"
در غیر اینصورت "شروع میکنم" را انتخاب کنید.
زودتر از بقیه از فرصت پولسازی سال 97 باخبر شوید
دانلود رایگان رازهای تبدیل دانش به درآمدهای میلیونی
همین حالا رازهایی را دانلود می کنید که برای همیشه آینده مالی و جایگاه اجتماعی شما را دگرگون خواهد کرد.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 1 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
دانلود رایگان رازهای بازاریابی اینترنتی
کمتر از 30 ثانیه تا دانلود رایگان رازهای افزایش فروش وب سایت خودتان فاصله دارید!
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 5 درس آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
پنج راز بازاریابی اینترنتی که فروش سایت شما را سه برابر خواهد کرد در قالب پنج ویدئو قابل دانلود و رایگان
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 5 درس آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
همین حالا کسب و کار اینترنتی را در قالب 7 درس ویدئویی به صورت رایگان یاد بگیرید.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 2 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
همین حالا در دوره رازهای تبدیل دانش به درآمدهای میلیونی در قالب 5 درس ویدئویی قابل دانلود شرکت کنید.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 1 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
50%
تخفیف فقط همین حالا
فقط همین حالا می توانید بسته 100 ایده کسب و کار اینترنتی پولساز را با 50% تخفیف تهیه کنید، این پیشنهاد هرگز تکرار نخواهد شد.
80%
تخفیف برای تهیه جلسه اول
من میخواهم هر گونه ریسکی را برای شما از بین ببرم و به شما اطمینان خاطر بدهم آموزش های این بسته فوق العاده هستند، بنابراین می توانید جلسه اول مدرسان پولساز آنلاین را با 80% تخفیف تهیه کنید و در صورت رضایت بسته جامع را سفارش دهید.
تخفیف
فقط 9600 تومان
برای تبدیل گوشیت به ماشین پولسازی، پاتو بزار روی گاز
برای شرکت در دوره رایگان کسب و کار موبایلی ایمیل صحیح خودتان را وارد کنید، چون درس ها به ایمیل شما ارسال میشوند...
برای دسترسی کامل به دوره رایگان
لطفا ایمیل و شماره تماس خودتان را وارد کنید سپس کلید دریافت دوره را بزنید
دسترسی کامل به مینی دوره رایگان
کسب درآمد از اینستاگرام
برای دسترسی کامل به دوره رایگان
لطفا ایمیل خودتان را وارد کنید سپس کلید دریافت دوره را بزنید