بازاریابی اینترنتی با ایمیل مارکتینگ

بعضی افراد ادعا می کنند که دیگر بازاریابی اینترنتی با استفاده از ایمیل منسوخ شده و قادر به ایجاد فروش نمی باشد، اما این افراد سخت در اشتباه هستند و یا روش استفاده صحیح از ایمیل مارکتینگ را بلد نیستند.

 

 

در حال حاضر بسیاری از وب سایت های بزرگ از همین روش برای افزایش فروش و اعلام محصولات و خدمات جدید به کاربران خود استفاده می کنند، اگر شما یک سیستم مناسب برای ارتباط با مشتریان لازم دارید، بهترین گزینه ایمیل مارکتینگ می باشد، با گسترش روز افزون اینترنت و گوشی های هوشمند، افراد بیشتری صاحب ایمیل شده اند و در نتیجه فرصت مناسبی برای کسب و کارها ایجاد شده است.

 

بازاریابی اینترنتی با ایمیل مارکتینگ

در قدم اول باید بگویم که بازاریابی اینترنتی با ایمیل نسبت به اکثر روش های بازاریابی بسیار مقرون به صرفه تر می باشد، همچنین اگر ایمیل شما از محتوای مناسبی برخوردار باشد تاثیر گذاری آن نسبت به سایر روش ها 3 تا 4 برابر می باشد.

 

توجه داشته باشید که هیچ گاه اقدام به خرید لیست های ایمیل و استفاده از آن نکنید، این کار با عنوان اسپم پراکنی شناخته می شود و توسط گوگل و سایر سرویس دهنده های ایمیل بلوکه خواهید شد. به شکلی که هیچ گاه ایمیل های شما به مقصد نخواهد رسید.

 

برای ایمیل مارکتینگ چگونه باان ایمیل بسازیم ؟

برای ایجاد یک بازاریابی موفق با ایمیل شما ابتدا باید لیست خود را ایجاد کنید، برای این کار باید یک صفحه فرود یا لندیگ پیج در وب سایت خود داشته باشید، وظیفه این صفحه دادن یک پیشنهاد خوب برای بازدیدکنندگان در قبال دریافت اطلاعات آنها می باشد، به صورت مثال شما یک فایل ویدئویی، صوتی یا کتاب الکترونیک آموزشی را می سازید و آن را در این صفحه به صورت رایگان قرار می دهید، اما برای دریافت این فایل آنها باید ایمیل و نام خود را وارد نمایند.

 

به این شکل شما یک لیست ایمیل از کاربران خود را خواهید داشت، آنها به موضوع وب سایت شما علاقه مند می باشند، بنابراین ایمیل های شما را خواهند خواند و دوباره به وب سایت شما بازخواهند گشت، آن ها به تدریج به شما اعتماد می کنند و به محصولات و خدمات شما علاقه مند می شوند، از شما خرید خواهند کرد و اگر کیفیت کافی دریافت کنند به مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد، این روش بازاریابی اینترنتی می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد اما به شرط اینکه به روش صحیح از آن استفاده کنید.

 

4 نکته برای ایمیل مارکتینگ موفق

1. سعی کنید ایمیل های ارسالی شما از نظم خاصی برخوردار باشند، مثلا هر هفته یک بار مناسب می باشد.

2. هیچ گاه در تمامی ایمیل ها قصد فروش نداشته باشید، زیرا کاربران در مقابل پیشنهاد فروش شما مقاومت می کنند، آنها به تازگی با شما آشنا شده اند. درون ایمیل های ارسالی از مطالب آموزشی یا خبری استفاده کنید و در آینده پیشنهاد های فروش هم ارسال کنید.

3. عنوان ایمیل را مناسب انتخاب کنید، از کلمات بی معنی و دادن وعده های دروغین دوری کنید، زیرا کاربر با خواندن مطلب سریعا متوجه این موضوع می شود ، بنابراین مشتریان آینده خود را از دست خواهید داد.

4. سعی کنید درون ایمیل و یا در متن ایمیل از نام افراد استفاده کنید، کاربران با دیدن نام خود بیشتر مشتاق می شوند که ایمیل شما را بخوانند، البته از این روش همیشه استفاده نکنید.

 

کلام آخر

سعی کنید در تمام روش های بازاریابی اینترنتی خود صداقت داشته باشید و هرگز از دادن وعده های دروغین و یا فروش محصولات بی کیفیت استفاده نکنید، این روش ها شاید برای اولین بار جوابگو باشند اما در آینده کسب و کار شما را نابود خواهد کرد، در عصری زندگی می کنیم که سریعا هر گونه اخباری پخش خواهد شد، بنابراین اگر شما محصولات بی کیفیت ارائه کنید به زودی همه این موضوع را خواهند فهمید.

 

اگر هم دوست دارید ایمیل مارکتینگ را از صفر تا صد و به صورت حرفه ای یاد بگیرید، پیشنهاد می کنم بسته کامل آموزش ایمیل مارکتینگ را تهیه بفرمائید.

 

6 پاسخ

    1. درود فراوان
      امیدوارم مطالب سایت همیشه برای شما مفید واقع شود

      شاد، موفق و پیروز باشید.

  1. سلام
    آیا اگر ما فقط از ابزاری مثل میل چیمپ برای بازاریابی با ایمیل استفاده کنیم کافی است و یا باید کار دیگه ای هم انجام بدیم

    1. درود بر شما
      میل چیمپ تنها یک ابزار است، اما برای بازاریابی با ایمیل شما باید مهارت های دیگری نیز بیاموزید، مانند اصول داشتن عنوان مناسب، اصول محتوای مناسب، دادن لینک های خوب، فهمیدن یک کمپین مناسب و چندین موضوع دیگر که در آینده به آنها خواهیم پرداخت
      شاد، موفق و پیروز باشید.

  2. سلام
    کاش یک نرم افزار ارسال ایمیل رو معرفی می کردید مثلا میل چیمپ یا میلرلایت یا … و نحوه کار رو با هم توضیح می دادید …. الان چند وقته که می خوام ایمیل مارکتینگ رو شروع کنم اما به دلیل نداشتن تجربه کافی در کار با نرم افزار های ارسال ایمیل ، هنوز کار رو شروع نکردم ….
    ممنون

    1. درود بر شما
      به زودی یک مقاله درباره میل چیمپ ویژه علاقه مندان خواهم نوشت و شیوه کار با آن را شرح خواهم داد. تا شما هم بتوانید بازارایابی اینترنتی با ایمیل مارکتینگ را تجربه نمایید.
      شاد ، موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *