چگونه ایمیل های زیبا بسازیم ؟

یکی از مواردی که همیشه باعث ایجاد یک حس خوب در کاربر می شود ، همان بهبود تجربه کاربری یا UX می باشد، حتی زمانیکه شما می خواهید یک ایمیل را ارسال کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا ایمیل شما در یک کمپین ایمیل مارکتینگ از لحاظ ظاهر و محتوا به اندازه کافی مناسب هست تا خوانده شود یا خیر ؟

 

 

قدم اول در ساخت یک ایمیل زیبا

در این جا اصلا نمی خواهم درباره یک عنوان زیبا و یا تکنیک های افزایش نرخ باز شدن ایمیل ها صحبت کنم زیرا در بسته کامل آموزش ایمیل مارکتینگ درباره این موضوع آموزش های لازم داده شده است، در این جا می خواهم بگویم چگونه می توانید یک ایمیل زیبا بسازید.

 

برای داشتن یک ایمیل زیبا در قدم اول شما باید یک متن خوب داشته باشید، برای اینکه متن شما به راحتی و خوبی خوانده شود بین هر پاراگراف سعی کنید یک فضای سفید ایجاد کنید، اگر متوجه شده باشید در ایمیل هایی که از فکر آبی دریافت می کنید این فضای سفید را می بینید.

 

حتی از این فضای سفید در مقاله ای که الان می خوانید نیز استفاده کرده ایم، این باعث خواهد شد ایمیل شما راحت تر خوانده شود، در ایمیل اگر هر پاراگراف را بین 2 تا 3 خط نگه دارید، عالی ترین حالت ممکن می باشد.

 

قدم دوم در ساخت یک ایمیل زیبا

سعی کنید ایمیل شما در موبایل به راحتی خوانده شود، زیرا بسیاری از کاربران ایمیل های شما را از طریق موبایل دریافت می کنند و خوانا بودن آن بسیار مهم می باشد، ممکن است کاربر فقط در موبایل خودش ایمیلتان را بخواند و بعد در فرصت ممکن برای عمل هایی که شما در نظر گرفتید اقدام کند.

 

اما در اولین نگاه اگر ایمیل شما را ناخوانا و نا هماهنگ با گوشی خودش ببیند، احتمالا آن را پاک خواهد کرد و هرگز ایمیل شما را نخواهند خواند، بنابراین از سرویس دهنده هایی برای ارسال ایمیل استفاده کنید که این امکان را به صورت اتوماتیک دارند.

 

قدم سوم در ساخت یک ایمیل زیبا

اگر می خواهید ایمیل شما به اندازه کافی زیبا باشد، هرگز از تصاویر استفاده نکنید ! زیرا به صورت پیش فرض همه سرویس دهنده های ایمیل باز شدن تصاویر را بلوکه کرده اند و در دید اول مخاطب تصویر شما را نمی بیند.

 

مخصوصا اگر پیام اصلی شما در تصویر باشد، مخاطب را به راحتی از دست خواهید داد، حتی در برخی از موارد باعث به هم ریختگی نمایش اطلاعات خواهد شد، مگر آنکه تصویر شما کوچک بوده و تداخلی در نمایش اطلاعات ایمیل ایجاد نکند.

 

کلام آخر

برخی افراد تصور می کنند ساخت یک ایمیل زیبا، یعنی رنگ و لعاب دادن به ایمیل و استفاده از تصاویر، در صورتیکه یک ایمیل زیبا یک متن خوب با رعایت فاصله، هماهنگ بودن با نسخه موبایل و استفاده به جا از تصاویر می باشد و رعایت همین نکات خوانایی و زیبایی ایمیل های شما را افزایش خواهد داد.

 

 

3 پاسخ

  1. سلام
    با نظر عرفان کاملا موافقم چون محصول کسب وکار اینترنتی را خریده واستفاده کرده ام واین را هم اضافه میکنم که نه تنها بخاطر کار درستی آقای مبصر فر بلکه بخاطر شخصیت والای ایشان بنده طرفدار همیشگی فکرآبی هستم .

  2. سلام و درود:

    اولا ممنون از استاد گرامی : آقای مبصرفر عزیز

    دوم می خوام به هر فردی که این نظر رو می خونه و تازه با این سایت آشنا شده بگم که استاد مبصر فر واقعا با جون و دل این سایت را ایجاد کرده اند و این موضوع رو می تونید از توی تک تک ویدئو هاشون بفهمید.

    کارشون خیلی درسته و واقعا با وسواس خاصی مطابشون رو تهیه و تولید می کنند حتما پیشنهاد می کنم برای موفقیت در دنیای بی کران کسب و کار اینترنتی سایت فکر آبی رو فراموش نکنید..

    فکرتون آبی…

  3. بسیارزیباوکاربردی

    ممنون که به فکر اعضای سایت هستین ومطالب ناب برای اعضای خودتان میزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *