به مسابقه وبمستران آینده خوش آمدید، اگر می خواهید شما هم یکی از برندگان مسابقه ما باشید می توانید به سوال ما جواب بدهید و جزء یکی از 10 برنده اول باشید، البته اگر به سوالات پاسخ غلط هم بدهید باز هم برایتان یک هدیه در نظر گرفته ایم، حتما میپرسید چطوری میشه توی این مسابقه شرکت کرد ؟

 

سوال مسابقه این هست : 5 روشی که برای تولید مقاله یا همان محتوای مفید، جذاب و اصیل که می شناسید را در پایین همین صفحه و در بخش نظرات کاربران بنویسید و برای ما ارسال کنید، البته در ویدئویی که در همین صفحه موجود هست توضیحات کامل مسابقه گفته شده و پیشنهاد می کنم حتما این ویدئو را ببینید.

 

جایزه این مسابقه محصولی می باشد که هنوز در وب سایت منتشر نشده و کسانی که در این مسابقه شرکت می کنند این محصول را به عنوان جایزه مسابقه دریافت خواهند کرد، پس به شما پیشنهاد می کنم که فرصت را از دست ندهید و همین حالا در این مسابقه شرکت کنید.

 

این ویدئو را حتما قبل از شرکت در مسابقه نگاه کنید

برای دانلود این ویدئو کافیست اینجا کلیک کنید – 9MB

 

51 پاسخ

  1. ملاك‏هاي محتوايي مقاله
    فرايند «تفكر»: تفكر، تلاش براي معلوم كردن مجهول با استفاده از علوم موجود است. بنابراين اساسي‏ ترين محور محتوايي يك پژوهش علمي، آن است كه مجهولي را روشن نمايد. بر اين اساس، هر پژوهش علمي در پي پاسخ دادن به پرسش‏هايي است كه تاكنون براي مخاطبان كشف نشده است. از اين رو پژوهش علمي هميشه با طرح يك يا چند سئوال آغاز مي‏شود كه محقق در صدد پاسخگويي به آنهاست.

    منطقي بودن: منطق كه راه درست انديشيدن (تصور) و صحيح استدلال آوردن (تصديق) را مي‏آموزاند، ابزار ضروري يك مقاله علمي است و محقق بايد شايستگي لازم را در استدلال آوردن، تحليل محتوا و نتيجه‏گيري داشته باشد. قواعد تعريف، طبقه‏بندي، استنباط‏هاي قياسي و استقرايي، روش‏هاي مختلف نمونه‏برداري و غيره همه از ويژگي‏هاي منطقي يك مقاله علمي است كه محقق بايد به آنها توجه داشته باشد.

    انسجام و نظام‏دار بودن: مرتبط بودن اجزاي مختلف مقاله با همديگر، همچنين متناسب بودن آنها با عنوان مقاله و ارتباط عناوين فرعي با همديگر، از جمله مواردي است كه به تحقيق، يكپارچگي و انسجام مي‏بخشد. بر اين اساس، محقق بايد عناوين فرعي مقاله خود را با نظمي منطقي از يكديگر مجزا كرده، ارتباط بخش‏ها را مشخص نمايد.

    تراكمي بودن: از آنجا كه هدف پژوهش پاسخ دادن به سئوال هايي است كه تا آن زمان دست كم از نظر محقق، پاسخي منطقي براي آن وجود نداشته است، هر پژوهش علمي بايد از يك سو به منظور كشف دانش جديد، و از سوي ديگر، براي تكميل دانش، صورت پذيرد. بنابراين هدف اصلي يك مقاله، كشف يا تكميل دانش بشري است، نه تكرار دوباره آن با عبارات مختلف.

    تناسب موضوع با نيازهاي فعلي جامعه علمي: هر پژوهش علمي بايد نيازهاي اساسي جامعه علمي خود را در نظر گرفته، در صدد حل آن مسايل برآيد؛ بنابراين از طرح موضوعاتي كه از اولويت تحقيقي برخوردار نيستند و جامعه علمي، بدانها نياز ندارد، بايد احتراز نمود.

    خلاقيت و نوآوري: هر تحقيق علمي زماني مي‏تواند در ارتقاي سطح دانش، موفق و موثر باشد كه از فكري بديع و خلّاق برخوردار باشد. مقالاتي كه به جمع آوري صِرف بسنده مي‏كنند، نمي‏توانند سهم عمده‏اي در پيشرفت دانش بشري داشته باشند.

    توضيح مطلب در حدّ ضرورت: از جمله مواردي كه محقق در گزارش نويسي پژوهش خود (مقاله) بايد بدان توجه كند، پرهيز از حاشيه‏روي و زياده‏گوييِ افراطي است؛ همچنان كه خلاصه‏گويي نبايد به حدّي باشد كه به ابهام و ايهام منجر شود؛ بر اين اساس محقق بايد به حدّي مطالب را تبيين كند كه مقصود وي براي خواننده، روشن شود.

    متناسب بودن با نظريه‏ها: هر رشته علمي، متشكل از نظريه‏ها و قوانيني است كه مورد اتفاق صاحب‏نظران آن فن است. يافته‏هاي به دست آمده در تحقيقات ميداني يا توصيفي نبايد با قوانين كلي آن رشته تخصصي منافات داشته باشد.

    اجتناب از كلي گويي: هدف نهايي علم، صورتبندي يك «نظريه»(3) و «تبيين كردن»(4) يكي از اصول مهم نظريه است. (دلاور، 1371، ص 33) از اين رو محقق بايد بتواند مباحث علمي خود را به روشني توضيح دهد و با زبان گويا آن را تبيين و از كلي گويي اجتناب نمايد.

    گزارش روش‏شناسي تحقيق: «تحقيق»(5) فرايندي است كه از طريق آن مي‏توان درباره ناشناخته‏ها به جست و جو پرداخت و از آن، شناخت لازم را كسب كرد. در اين فرايند چگونگي گردآوري شواهد و تبديل آنها به يافته‏ها «روش‏شناسي»(6) ناميده مي‏شود. اين سئوال كه چگونه داده‏ها بايد گردآوري شود و مورد تفسير قرار گيرد، به طوري كه ابهام حاصل از آنها به حداقل ممكن كاهش يابد؟» از موارد مهم تحقيق علمي است. يك تحقيق علمي زماني مي‏تواند مطالب خود را به اثبات برساند كه از روش گردآوري مناسبي برخوردار، و آن روش‏ها در مقاله به خوبي بيان شده باشد.

  2. روشهای کاربردی برای تولید محتوای تک و مفید :
    1- انتخاب موضوع مناسب
    قبل از هرچیز باید تسلط کافی در زمینه کاری خود داشته باشید و مطالعات روزانه خود را در سطح اینترنت یا کتاب افزایش دهید. همه آن چیزی که شما در زمینه کاری خود میدانید و تجربه کرده اید میتواند برای دیگران ارزشمند باشد، هرچقدر این نکات ظریف تر و دقیق تر باشند مخاطبین مناسب تری نیز خواهند داشت.
    2-تالیف
    برای تالیف یک متن ، به دو روش زیر می توان عمل کرد :

    2-1- باید دانش کافی در مورد موضوع مورد نظرتان داشته باشید تا بتوانید بصورت کیفی به تولید متن خود بپردازید. از آموخته های خود استفاده کنید و آنها را بر روی صفحه کامپیورتان بیاورید. با کمی دقت و مدیریت ، می توانید متن مورد نظر را ویرایش کرده و با ترتیب بندی مناسب محتوای خود را آماده کنید. اگر در زمینه ای خاص تخصص دارید یا کار با ابزار یا نرم افزاری را بخوبی می دانید ، همین الان دست به کار شوید. دانسته های خود را در قسمت های مختلف آن زمینه علمی یا عملی ویرایش کنید و بصورت بخش های مختلف پست کنید.

    2-2- در زمینه های مختلف تجربه های کوتاه و بلندی داشته باشید و تجربیات خود را بصورت مکتوب ثبت کنید. با مدیریت مناسب و ویرایشی دقیق می توانید این تجربیات را به صورت متنی آموزشی یا خبری به کاربران خود معرفی کنید. هرچقدر در موضوع مورد نظر خود خلاق تر باشید مطالب بیشتر و بهتری به دست خواهید آورد.
    3-ترجمه
    یکی از دلایلی که ترجمه مطالب خارجی پر اهمیت است این است که موتورهای جستجو وقتی به مطالب شما بر می خورند ، منبع آن را پیدا نمی کنند. بعبارتی دیگر متن شما برای اولین بار در سطح اینترنت ثبت شده است و به عنوان مطلبی تک در نظر گرفته می شود و “کپی” تلقی نمی شود. در صورتی که زبان انگلیسی شما متوسط به بالا می باشد می توانید در موضوع وب سایت خود ، مطالب انگلیسی زبانی را که مفید و آموزنده هستند یا به نوعی برای کاربران شما جذاب خواهند بود را ترجمه کرده و در وب سایت خود قرار دهید. مطمئنا کاربر با مشاهده چنین محتوایی بیش از پیش علاقمند به حضور در وب سایت شما خواهد شد.
    4-گرد آوری
    گردآوری و تنظیم مطالب یکی از روش های جذاب تولید محتوا می باشد. می توان در هر زمینه ای این روش را استفاده کرد. بطور مثال وب سایتی که در زمینه پزشکی فعالیت می کند ، می تواند از کتاب های گوناگون و منابع پزشکی و بهداشتی مختلف ، مطالبی را در آن موضوع جمع آوری کرده و با یک ویرایش مناسب و دقیق آن را به عنوان یک مقاله یا متنی آموزشی تنظیم کند. چنین مطالبی طرفداران خاص خود را دارند و ویژگی آموزندگی مطالب ، پتانسیل جذب کاربر را نیز بیشتر از بقیه مطالب به متن شما خواهد داد.
    5-مصاحبه

    مصاحبه با متخصصان در هر قسمت از زمینه کاری آنها می تواند نو و مفید باشد. موضوعی را انتخاب کنید و از متخصص آن بخواهید به پرسش های تدوین شده توسط شما پاسخ دهد. با نشر این مصاحبه به صورت مصاحبه اختصاصی توسط خودتان می توانید کاربران ویژه ای را جذب کنید. سود این کار برای فرد مصاحبه شونده مطرح شدن نام وی می باشد. پس نگران اینکه چه پاسخی به وی بدهید نیز نباشید.

  3. 5 روش تولید محتوا
    1- تولید محتوا از طریق تولید کتاب الکترونیکی
    2- تولید محتوا از طریق ترجمه
    3- تولید محتوا از طریق ساخت محتوای رسانه ای
    4- تولید محتوا از طریق ساخت صفحات و پست
    5- تولید محتوا از طریق وبینار و کنفرانس های مجازی
    البته راه دیگری هم وجود دارند که در این 5 بخش گنجانده می شوند

  4. 1- انتخاب موضوع مناسب که گرفتن نتایجی دقیق و پر مغز از آن ، هدف نویسنده باشد
    2- استفاده از منابع و کتب مرجع شناخته شده و غنی
    3- استفاده از مقالات پر محتوا و مورد تأیید
    4- استفاده از پاین نامه های کار شدۀ اصولی که بر پایۀ نظریات و پیشینۀ غنی باشد
    5- راهنمایی و کمک گرفتن از اساتید خبره و افراد فهیم که مرتبط با موضوع مقاله باشند

  5. 1-ترجمه مقالات و اخبار لاتین
    2-ترجمه فیلم های آموزشی
    3-خلاصه برداری از متون و کتب مختلف برای مطلب مورد نظر
    4-شاخ و برگ دادن علمی و اصولی به سوالات مختلفی که کاربران اینترنت در وب سایت های مختلف مطرح می کنند
    5-شرکت در کنفرانس های دانش روز حرفه مربوطه و یادداشت برداری از مباحث مطرح شده

  6. 1) تجربه های شخصی هر فرد در زمینه تخصصی خودش می توانداولین و اصیل ترین منبع برای تولید محتوا باشد
    کتاب ها و مقالات برترین افراد جهان در تخصص خودمان را پیدا کنیم و مطالعه کنیم که باعث می شود اطلاعات تخصصی خودمان زیاد بشود و در تولید محتوا خیلی می تواند کمک کند
    پرسش ها و پاسخ هایی که کاربران سایت انجام میدهندهم می توان در قالب یک مقاله یا حتی محصول پاسخ داد
    تحقیق و بررسی در مورد یک موضوع خاص با یک دید متفاوت و جذاب که دیگران به آن توجه نکرده اند
    گرفتن مصاحبه با افراد متخصص حرفه کاری و تبدیل فایل ها به متن

  7. سلام ، من هم دارم یاد میگیرم و فقط یه مورد دیگه :
    شرکت در تالارهای گفتگوی مرتبط با حوزه فعالیت و گرداوری سوال های پربازدید کاربران و نوشتن مقاله‌ای برای پاسخ به اون سوال ها

  8. با عرض سلام وخدا قوت به جناب مبصر فر
    از اینکه سوال چالشی مطرح فرمودید خیلی متشکرم ومهمتر از اون آفرین به تمامی دوستان که با دقت
    تمام وبا حوصله به همه موارد اشاره کردندفقط تونستم یاد بگیرم. سپاسگزارم

  9. با سلام
    1-جست و جوی یک موضوع کاربردی و ارائه راه حل برای موضوع و مشکلات پیش روی
    2-دسترسی سریع به منابع موثق
    3-همکاری با مسئولین حوزه مربوطه
    4-در اختیار داشتن مقالات

  10. 1- انتشار پایان نامه
    2- تبدیل کتابهای پر فروش به فایل صوتی یا pdf
    3- تولید فیلمهای اموزشی
    4-اموزشهای انلا ین
    5-کسب وکار اینترنتی و کار افرینی

  11. با عرض سلام
    1- مصاحبه با افراد موفق در هر زمینه ( مصاحبه با کارآفرینان، مدیران کارخانجات پیشرو و موفق) و بیان رموز موفقیتشان .
    2- نوشتن مقاله پیرامون راه اندازی مشاغل خانگی و سایر کسب و کارهای خرد. بسیاری از افراد به علت سادگی راه اندازی مشاغل خانگی علاقه زیادی به این مطالب دارند.
    3- در صورت امکان مراجعه به مکان های جذاب کاری، تفریحی، علمی و…. و تهیه گزارش از آن ها همراه با عکس و فیلم. برای مثال یک پروژه تقاطع غیرهمسطح در یک شهر یا باغ موزه افتتاح شده در شهرتان و یا یک مرکز اخترشناسی که در حال کار است.
    4- بررسی اخبار روز جامعه و جمع آوری مقالات اطلاعات پیرامون آن موضوع در سایر کشورها و ارائه آمارهای مرتبط در قالب نمودارها، جداول و یا …
    5- نوشتن آموخته ها و برداشت های شخصی خودتان از یک معضل یا مشکلی که قادر به حل آن بوده اید. برای مثال بسیاری از مردم به دنبال آموزش زبان های خارجی یا نرم افزارهای مختلف هستند، شما می توانید تجربیات خودتان را با بیان راهکارهایی که خودتان با آن ها موفق شده اید به صورت مقاله ای پرطرفدار درآورید.

  12. با سلام واحترام
    1- ترجمه متون از زبان اصلی به زبان فارسی در زمینه که فعالیت سایت انجام می شود
    2- جمع آوری گزیده ای از مطالب مورد نیاز از منابع متفاوت
    3 – انجام مصاحبه با افراد متخصص
    4- نظر خواهی از مخاطبین سایت در مورد یک موضوع خاص
    5 – ذکر تجربیات شخصی
    با تشکر

  13. سلام
    1.ضبط صوت خود را بردارید و بروید و ازز افراد متخصص مصاحبه کنید و مصاحبه ها را در قالب یک کتاب ارایه دهید مثل کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید اصلا لازم نیست حتما خودتان متخصص و ثروتمند باشید .
    2.تخصصی کردن هر موضوع مثلا اگر دوره ای خریده اید برای تسلط بر ضمیر ناخوداگاه ،حالا بیایید آن را بومی سازی کنید برای ترک سیگار،لاغری و…
    3.اگر در کاری موفق شده اید که دیگران در آن مانده اند و ناتوانند ، بیایید دقت کنید که ناخوداگاه از چه مکانیزمی استفاده کرده اید آن را به صورت یک دوره تهیه کنید.
    4.خیلی ها هستند که فقط با خواندن کتاب خوب یاد می گیرند و عده ای هم هستند که فقط با فیلم و صوت خو می فهمند پس بیایید فرمت ها را تغییر دهید تا همه استفاده کنند مثلا دوره ای مخصوص افرادی که زیاد پشت ترافیک هستند
    5.بنشینید و طوفان فکری راه بیندازید و ایده هایتان را به هیچ وجه از فیلتر ذهن نقاد رد نکنید و در آخر بیایید و روی تک تک آن ها فکر کنید. هر کجا ترس ،اجبار ،مشکل و رویا دیدید همان جا ،برای شما فرصت هست.
    ممنون از شما

  14. درود بر شما 1ایجاد یک لیست از وب سایت های مفید 2 ایجاد یک متن به عنوان فهرست مقالات 3 عالی بود ن محتوا به عنوان اصلی ترین زیر ساخت ها بازاریابی محتوا 4استفاده از شبکه های اجتمای برای تقویت محتوا 5 استفاده ار فراخوانی ها در بازاریابی محتوا که منجر به خرید می شود .

  15. 1- تولید کتاب های الکترونیکی
    2- تحقیق و بررسی محصولات آموزشی موجود در سایت ها در رابطه با زمینه انتخابی خود و تولید محتوای آموزشی
    3- اطلاعات مفید شخصی خود را ضبط کنیم و به صورت صوتی در اختیار کاربران قرار بدهیم
    4- آماده کردن اسلاید های آموزشی متنی به صورت پاورپوینت
    5- از قبل فایل پاورپونت را آماده کنیم و از روی پاورپوینت مطلبی را ارایه بدهیم و از صفحه ی کامپیوتر با نرم افزار فیلم بگیریم

  16. خدمت استاد محترم جناب آقای مبصرفر سلام عرض میکنم.

    تابع نظرات دوستان عزیزی که لطف کردن و پاسخ دادن که از همشون تشکر میکنم چون چیزهای زیادی بهم یاد دادن باید بگم به نظر من هم محتوا بهتر است:

    1- درموردش تحقیق خوبی صورت بگیره و محتوایات درست و مفیدی ارائه بشه
    2- به صورت صوتی و تصویری باشد به نظر من بهتره چون اینطوری ارتباط بهتری برقرار میشه.
    3- اینکه بیشتر تجربه ی خودمون باشه و بهصورت عملی ذکر بشه بهتر است.
    4- در مورد محتوای آموزشی بصورت مجازی و یا بهتر بصورت وبینار باشد میتونه موثرتر باشه.
    5- ترجمه ی مطالب کاربردی بصورت سلیس و روان باشه خیلی میتونه به درک بهتر و یادگیری مفیدتری کمک کنه همچنین رعایت اصول نگارشی برای تولید محتوا میتونه خیلی جذابترش کنه . اشتباهات املایی و دستوری و نگارشی ممکنه حتی باعث این بشه که کاربر محتوا رو کامل نخونه و پشیمون از ادامه دادنش بشه.
    باتشکر

  17. محتوا ميتواند متني به صورت پي دي اف يا صوتي يا ويديويي باشد البته من محتواي صوتي را بيشتر ميپسندم چون نياز به خواندن ندارد و نياز به نگاه كردن به صفحه ديوايس هم ندارد و ميشود در هر مكاني از ان با استفاده از هندزفري و يك گوشي موبايل ساده استفاده كرد . منبع محتوا هم به نظر من بيشترين كلماتي كه در گوگل جستجو شده يا فرومهاي خارجي يا سايتهايي مانند امازون و خريد يك محصول و برگردان ان بزبان فارسي ميتواند باشد

    پاسخ دادن

  18. سلام خدمت استاد گرامي جناب مبصرفر
    همانطور كه ميدانيم محتوا انواع گوناگون دارد
    محتوا ميتواند متني به صورت پي دي اف يا صوتي يا ويديويي باشد البته من محتواي صوتي را بيشتر ميپسندم چون نياز به خواندن ندارد و نياز به نگاه كردن به صفحه ديوايس هم ندارد و ميشود در هر مكاني از ان با استفاده از هندزفري و يك گوشي موبايل ساده استفاده كرد . منبع محتوا هم به نظر من بيشترين كلماتي كه در گوگل جستجو شده يا فرومهاي خارجي يا سايتهايي مانند امازون و خريد يك محصول و برگردان ان بزبان فارسي ميتواند باشد

  19. سلام خسته نباشید
    برای تهیه و تولید یک مقاله که دارای محتوای اصیل و جذاب و مفید باشد:

    1- تحقیق و بررسی در مورد یک موضوع مورد بحث.
    2-استفاده از تجربه فعالان و افراد موفقی که دراین زمینه فعالیت دارند.
    3-دیدگاه خود را نسبت به موضوع شفاف و بدون سانسور بیان کنیم.
    4-استفاده از سایت های موفق در زمینه تولید محتوا مانند ویکی پدیا.
    5-ارائه خدمات رایگان و مفید برای کاربران که موجب جذب افراد به سایتمان شود.

  20. 1_ استفاده از آثار بزرگان با به کار گیری به عنوان سرلوحه
    2-توضیح دادن به صورت نه چندان رسمی و تا حدی خودمانه
    3-زیاد حاشیه نرفتن و استفاده از مطالب مفید زیاد البته نه خسته کننده
    4-ایجاد دیزاین های جذاب و گرافیکی که موجب جذب کاربر شود
    5-ترجیحا پولی نبودن مطلب زیرا افراد کمی بابت آن پول میدهند
    این نظرات من بود از ته دل گفتم

  21. 1- نیاز و هدف خوانندمو تو انجمن های مختلف جستجو میکنم و بعد میگردم ببینم مطلب کاملی هست یا نه اگر بود سعی میکنم مطلب متفاوت از بعد دیگری از اون مطلب رو پوشش بدم
    2- تعداد سرچ این مطلب رو تو گوگل و جستجوگرهای مختلف رو آنالیز میکنم و ببینم دقیقا چه جمله ای نه کلمه ! بیشترین سرچ رو داشته میام همون جمله یا مفهومی شبیه به اون جمله رو انتخاب میکنم .
    3= اگر دیدم منبع و مطلب مفیدی تو شبکه های بین المللی به زبان های دیگر وجود داره رو به یک ویرایشگر و مترجم متن مثل LECpower تا حدودی ترجمه میکنم و چیزی یا مطلب خاصی یا تجربه خاصی دارم بهش اضافه میکنم تا مطلب رنگ و بوی شخصی شده خودمو بده و درضمن اصلا برا موتور جستجو مطلب نمینویسم سعی و تلاشمو و تمرکزم رو جذب کاربران از طریق مطلب قوی میذارم .
    4- اگه دیدم مطلب یک مطلب گنکگ هست سعی میکنم به ساده ترین شکل فایل ویدئویی اچون تخصص دارم انیمیت شده یا موشن گرافیکی براش بسازم نه اگه کس دیگه بلد نیست میتونه از نرم افزار imaind یا پاورپوینت و با استفاده از نرم افزار کامتازیا که از صفحه ریکورد میکنه مطلب رو شرح و بسط بدم تا خواننده نهایت لذت رو از مطلب ببره .
    5- و در آخر سعی میکنم با خوانندگان تعامل داشته باشم تا ببینم ضعف و قوت کار من در کجا بوده و برای حل و فصل و اون اقدام کنم

  22. سلام بر دوستان فکر آبی
    با شناسایی وکشف استعداد علایق ، توانایی ها ، ونیز تخصص فردی ، می توانید به تهیه و تولید محتوای با ارزش اقدام کنید.
    با ترتیب مصاحبه با افراد و متخصصین حوزه های مختلف برای علاقه مندان خاص می توان محتوای آموزشی مفیدی تهیه نمود.
    سرکشی مدام به کتابفروشی ها جهت یافتن ایده های ناب از عناوین و مطالب کتب در فروشگاههای کتاب.
    مرور و بازنگری دفترچه ایده های فردی و استخراج ایده مورد نظر و تبدیل آن به محتوا آموزشی.
    بررسی محصولات رقبا و ساخت محصول جدید با رویکردی تکمیلی و تخصصی تر.
    تهیه محتوای آموزشی با مطالعه بر روی گروهای خاص و بکر. به طور مثال آموزش برای ماهیگیران وطریقه استفاده از طعمه خاص برای شکار بهتر و یا آموزش طبخ غذا یا شیرینی خاص یک استان یا منطقه.
    تولید محتوا بر اساس نیازو یا در خواست از طرف مشتریان یا علاقه مندان باز دید کننده.
    تولید محتوا برگرفته شده از اصول بازی سازی و قهرمان های درونی فردی و حتی فولکوریک مناطق جغرافیایی ( برای محتواو دوره های کچینگ موثرتره ).
    تبدیل محتوا از رفرنس ها و مراجع معتبر به شرط تبدیل و بومی سازی آن با رعایت اصول کپی رایت.
    تبدیل محتوا بر اساس استفاده از علوم شهودی فردی .که البته این روش برای همگان توصیه نمیشود مگر کسانیکه قوه شهودی درک بالابوده و همچنین شم قوی در حوزه فعالیت خاص را دارند.
    وقتی موضوع محتوا و روش مشخص شد سناریو نویسی وساده و سازی انجام وبعد اقدام به تهیه آن با روش و فرمت های متفاوت به مثل : کتاب ، ای بوک ، فیلم صوت ، پاورپوینت ، فیلم ، پرزی ، انیمیشن ، اینفوگراف ، سمینار ، وبینار ، کنفرانس ، انیمیشن ، مسابقات و بازی ها نموده تا آماده جهت ا نتشار گردد.

  23. من اطلاعات زیادی در این موردندارم ولی فکر میکنم
    باید ازتخصصی که داریم فایل صوتی تصویری یا متنی تهیه کنیم یا ازسایت های انگلیسی زبان متلب ترجمه کنیم ویا یه نفرو پیدا کنیم که در تولید محتوا مهارت دارم وازش بخایم برامون محتوا تولید کنه

  24. 1- یک داستان جذاب برای مخاطبان خود تعریف کنید و به این ترتیب پیام خودتان را به مخاطب برسانید و با مخاطب نیز رابطه برقرار کنید.
    2- ترجمه مقالات و کتاب های انگلیسی
    3- استخدام نویسندگان مجرب برای تولید محتوای اصیل
    4- استفاده از متن کتاب و مجلات در صورتی که قبلا در وب منتشر نشده باشند.
    5- مصاحبه با افراد در زمینه کاری شما و نوشتن متن مصاحبه در سایت

  25. با سلام برای ارایه اطلاعات فرمتهای زیادی وجود دارد که من بخ بعضی از آنها اشاره میکنم
    ۱ کتاب الکترونیکی
    ۲ کتاب کاغذی
    ۳سی دی صوتی
    ۴دوره انلاین
    ۵ جزوه آموزشی
    ۶ ویدئو
    ۷ وبینار

  26. 1- تبدیل کتب به فایل صوتی
    2- ترجمه متون از زبان های دیگر
    3 – خلاصه نویسی کتب مفید
    4- ساخت فیلمهای آموزشی
    5- ساخت کتابهای الکتونیکی

  27. 1- مطالعه کتاب و خلاصه نویسی کر دن مطالب
    2- ترجمه متون از زبان های دیگر
    3 – خلاصه نویسی مطالب مفید در هر زمینه ای از سایر سایت ها
    4- استفاده از روزنامه و مجلات
    5- استفاده از فایل های صوتی و تبدیل و خلاصه کردن مطالب آن در سایت

  28. 1- برخورد با دنیای واقعی و مصاحبه با افراد موفق در این زمینه و نوشتن وتولید زندگینامه افراد شاخص
    2-استفاده عینی از کتاب هایی که در این زمینه در ایران هست و نویسنده آن ایرانی وموفق بوده است .
    3-تحقیقات بسیار گسترده وعدم تقلید از دیگران و ساخت مسابقات هیجان انگیز و شرکت دادن افراد
    4-به صورت مفصل تمام بازاریابی ها وانواع آنها را به صورت عینی و لمسی در سایت تدریس داده شود
    5- استفاده از افراد برای یادگیری مطالب مثلاَ تاثیر انواع موسیقی در خرید افراد در یک رستوران یا مرکز خرید

  29. سلام. برای تولید محتوای اصیل ،‌ جذاب و مفید برای وبسایت به نظر من این پنج مورد نقش کلیدی دارند :
    1. متخصص بودن ( شدن ) در زمینه کاری سایت : داشتن مطالعات و تحقیقات تئوری و عملی در زمینه فعالیت سایت. این کار باعث میشه مدیر سایت در اون زمینه به صاحب نظر تبدیل بشه بنابراین حتی کوچک ترین نظرات و مطالبی که روی سایتش قرار میده توسط مخاطبین مهم شمره میشه و در سایت های دیگه یا مجلات و روزنامه های مختلف باز نشر میشه که همین موضوع باعث بیشتر شدن اعتیار ویمستر و سایتش خواهد شد

    2. تحلیل و نقد مطالب آموزشی سایت های رقیب یا هم راستا : وبمستر میتونه مطالبی که در سایت های رقیب یا هم راستا منتشر میشه رو با دقت مطالعه کنه و بعد نظرات ،‌پیشنهادها یا نقد های خودش به اون مطلب رو در قالب مقاله در سایت ارائه بده

    3. استفاده از محتوای آفلاین مرتبط : این امکان هست از کتاب ها ،‌ مقلات ،‌یا هر نوع محتوایی که مرتبط با موضوع فعالیت سایت هست و قبلا در نت منتشر نشده با ذکر منبع ،‌ بخش هایی انتخاب بشه و در سایت قرار داده بشه

    4. استفاده از سایت ها و محتوای خارجی : در اکثر زمینه هایی که وبمستران ایرانی فعالیت میکنن ،‌سایت های بسیار خوب خارجی هستن که وبمستر میتونه مطالب خوب اون ها رو ترجمه کنه و در سایتش به عنوان محتوای اصیل منتشر کنه . البته به شرطی که اون مطلب قبلا در ترجمه نشده و در سایت های فارسی منتشر نشده باشه

    5. استفاده از تجربیات فعالان و افراد مطرح و موفقی که در زمینه فعالیت سایت مشغول هستن :
    میشه از افرادی که در زمینه فعالیت سایت کارهای موفقی رو ارائه کردن درخواست مصاحیه کرد و اون مصاحبه ها رو به عنوان یه مطلب با کیفیت و اختصاصی در سایت منتشر کرد یا از اون شخص دعوت کرد به عنوان مهمان مقاله ای در سایت بنویسه با این کار هم مطلب جدید اضافه میشه و هم از اعتبار و اسم اون شخص استفاده میشه تا سایت معتبر تر از قبل بشه

    ممنونم به خاطر این مسابقه که باعث شد تبادل اطلاعات خیلی مفیدی صورت بگیره

  30. باسلام واحترام:
    من خیلی ساده ومختصردرحدبضاعتم میگم:
    1:استفاده ازمنابع اصل واورجینال
    2:برگرداندن اطلاعات زبان اصلی بصورت ایرانیزه وکاربردی درایران
    3:هرکسی درزمینه کاری خودش ممکنه ایده ای داشته باشه که کسی ندونه اهمیت دادن به تجربیات وایده های شخصی وکاربردی کردن ان
    4:استفاده کردن ازفایل صوتی یاتصویری باصدای خودمان
    5:استفاده کردن ازنظرات کاربران ومیهمان درسایت خودمون
    باتشکرفراوان

  31. بنده بهترین جایزه رو گرفتم
    منظورم اینه که با همه روش آشنا شدم که تا به حال اسم بعضی هاشون روهم نشنیده بودم
    ممنونم از اعضای فعال سایت

  32. 1-تهیه ایبوک ها وگذاشتن آن در سایت هایی مثل کتاب راه.
    2-تهیه ویدیو ها و گذاشتن آنها به صورت رایگان در سایت.
    3-گذاشتن بخش فیدبک در سایت.
    4-گذاشتن بخش faq در سایت
    5-گذاشتن لینک سایت های مفید
    موفق و پیروز باشید

  33. سلام

    میتونیم ببینیم که ببیندگان وکاربران سایت ماچه سوالایی میکنن وازداخل همونهادرسایتهایم مختلف مقالات روببینیم ویک نتیجه خوب وخلاصه رودراختیار کاربران قراربدیم
    میتونیم صوتی برای خودمون ضبط کنیم بعدهمون صحبتامون روبه مقاله تبدیل کنیم

    میتونیم درسایت های خارجی مطالبی راببینم واونهاروباایران تطبیق بدیم وبومی سازی کنیم

    باخوندن کتب ادبیات وانشاء نویسی میتونیم درنوشتن مقاله ی خوب پیشرفت کنیم

    میتونیم مجلات ومقالات مختلفذروببینیم وازشون کمک بگیریم

    اگرنمیتونیم بنویسیم میتونیم اون روبه صورت صوتی یاویدیوبزاریم …

    به امیدموفقیت همه ی کسب وکارها
    شادموفق وپیروزباشید

  34. سلام،
    1- تجربیات هر شخص میتونه دست نخورده تر و اصیلترین شکل تولید محتوی باشه این اختصاص به هر فر داره و جالب هست
    2- مردم عاشق شنیدن داستان ها هستند، برای مردم داستان تعریف کنیم و اگر می خوایم چزی یاد بدیم در قالب داستان به اونها یاد بدیم
    3- مطالعه منابع آفلاین (فیلم، کتاب، مجله، روزنامه، مقاله و …) و ارائه چکیده ای از اون که آمیخته با تجربیات ما هم بشه
    4- ترجمه سمینارها و مقالات خارجی
    5- مصاحبه با صاحبان کسب و کارهای بسیار موفق

  35. یکی از بهترین و معتبر ترین روش های تولید محتوا اینه که روی محتوایی سرمایه گذاری کنید که عنوان اون هرگز در وب روی اون کار نشده باشه.

    ترجمه: بهترین منابع برای این گونه محتوا استفاده از سایت های خارجی و مرجعه که به صورت ترجمه می تونید محتوایی تازه تولید کنید.90 درصد محتوای جدید در ایران توسط ترجمه از طریق وب سایت ها با موضوعات خاص ارائه شده این روش یکی از بهترین مدل هاست که همیشه براتون مطالب جدیدی وجود داره کافیه کمی از نظر زبان خارجی مسلط باشید یا توانایی استخدام چند مترجم رو داشته باشید! قطعا موفق خواهید شد.

    تولید محتوا از عکس: زمانی که شما با عکس های مرتبط با صنعت خود روبرو می شید می تونید از دل عکس ها چیزهایی روبرای نوشتن استخراج کنید و بدین طریق به تولید محتوایی نایل شید که هیچ کس راجع به اون ننوشته چرا که تولید محتوا از عکس به هوش و ذکاوت مربوط می شه و حس و دریافت ها در هیچ کس مشابه نیست.

    تحقیق و بررسی: اگر صنعت شما به گونه ایه که می تونید مواردی رومورد مطالعه جمعیتی قرار بدید یا اینکه با آزمایشات و نظر سنجی ها به نتایج جالبی برسید، می تونید از این طریق هم به تولید محتوای جدید برسید. بسیاری از محتوا های جدید هم می تونن بر اساس همین گزینه تولید شن .مثلا یک نظر سنجی اساس 10 تامقاله شه.

    آموزش: ممکنه که کاربرانتون نیاز به آموزش های خاص داشته باشن که شاید در وب هم وجود داشته باشه، اما این مهمه که شما متفاوت فکر کنید و به شیوه ای جدید برای حل مشکلات بپردازید و آموزش مورد نظر رو پوشش بدید.آموزش این روزها بسیار برای مردم مورد نیازه و می تونه شعبه های بسیاری داشته باشه .

    پست های پرسش و پاسخ: اگر یک بخش پرسش و پاسخ برای سایت خود تون داشته باشید هر چند مدت می تونید پرسش های کاربران روجمع آوری کنید و در قالب یک پست، به طور متفاوت به اونها جواب بدید.تولید محتوای جدید از این راحت تر وجود نداره.

    موفق باشید

  36. سلام،

    1- از سمینار های آنلاین محتوا تهیه کنیم و آنها را در ایمیل خود قرار دهیم .
    2- سه مطلب مهم در مورد کسب و کارمان را که ممکن است مخاطبان ندانند در اختیار آنها قرار دهیم .
    3- یک مجموعه فیلم و یا مقاله از تجربیات خود تهیه کنیم و در اختیار مخاطبان قرار دهیم .
    4- یک داستان کوتاه از تاریخچه شرکت و کسب و کار خود بنویسیم .
    5- از مشتریان خود بخواهیم 3 چیزی که دوست دارند در کسب و کار، محصولات و یا خدمات ما بهتر شود را بگویند.
    موفق و پاینده باشید

  37. با سلام خدمت استاد عزیز جناب مبصرفر
    1-اولین کار راجع به تخصصی که داریم می توان بصورت متن یا صوت یا فیلم محتوا تولید کرد
    2-ترجمه کتاب یا مقاله در صورت داشتن تسلط بر زبان خارجی ویا استخدام مترجم
    3-گردآوری مطالب در هر زمینه وارائه آن بصورت مقاله
    4-مصاحبه با افراد متخصص وتبدیل آنها به یک متن
    5-استفاده از نرم افزارهای تولید محتوا مثل نرم افزارAdobe Captivate

  38. با عرض سلام و ادب و احترام

    برای تهیه و تولید یک مقاله که دارای محتوای اصیل و جذاب و مفید باشد ؛ ابتدا بایستی مطالبی را جمع آوری نمود.

    این مطالب را در یک برگه ای همانند ((برگه پیش نویس)) بنویسید و مطالب را به طور دقیق بخوانید و حتی اگر ممکن است چندبار این کار را تکرار کنید.
    یکی از علت های تکرر در خواندن آن است که (( جمله بندی صحیح در آن رعایت شده باشد ))
    زیرا که عدم رعایت جمله بندی و به هم پاشیدگی مطالب (( عدم درک صحیح مخاطب )) را در پی دارد .

    در کل می توان گفت مطالب بایداز سه صافی رد شده باشد . ( واقعیت ، محسوس ، مفید )
    واقعیت : مطالب باید دارای واقعیت باشند و یا حتی الامکان دارای یک منبع موثق باشند.

    محسوس : مطالب باید دارای یک حس خاص باشند به گونه ای که مخاطب پس از خواندن مطالب همان حسی را داشته باشد که نویسنده هنگام نوشتن مطلب آن حس را داشت.

    مفید : مطالب باید موثر باشند یعنی باید بر روی مخاطب اثر گذار باشد ، در غیر اینصورت مخاطب هیچ میل و رغبتی به ادامه خواندن و یا خواندن مجدد و … پیدا نمی کند.
    ُُُُُُُُُُُُُـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    مقاله همانند کتاب،مجله و… باید دارای محتویات زیر باشد در غیر اینصورت نمی توان آن را یک مقاله به حساب آورد :

    عنوان
    نام نويسنده يا نويسندگان
    اطلاعات تماس
    چکيده
    واژگان کليدی
    مقدمه
    مبانی نظری تحقيق
    روش تحقيق
    يافته های تحقيق
    بحث و نتيجه گيری
    فهرست منابع
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    دلایل عدم خواندن مقاله توسط مخاطب :

    (1ابهام در موضوع مقاله و وجود تعداد زياد مقالات مشابه پيشين
    2) عدم تبيين زمينه اصلی تحقيق
    3) نمونه گيری نامناسب
    4) عدم رعايت اصول مقاله نويسی مورد نظر نشريه
    5) عدم ذکر صحيح ارقام آماری
    6) فقدان بحث و پرداختن به نتايج
    7) چکيده های خيلی کوتاه و خيلی زياد
    8) بی دقتی در تهيه متن (غلط تايپی ، اشتباهات متن)
    تذکر : غلط تایپی ، و یا اشتباهات متنی برای مقاله سم است . همانند یک سم برای بدن انسان .
    9) عدم ارتباط موضوع مقاله با رويکرد نشريه

    در پناه ایزد منان موفق و پیروز باشید .
    با احترام : حامدامامی

  39. سلام.راهایی که بنظر من میرسه عبارتند از: 1-ضبط توضیحات بصورت صوتی و قرار دان اون روی یک فیلم 2-استفاده از نرم افزار فیلم برداری از دسکتاپ یعنی بصورت عملی کارهایی رو انجام بدیم و مراحلش رو توضیح بدیم3-استفاده از فایلهای پاورپوینت4-استفاده از کارتون های مختلف در مواردی که به فیلم دسترسی نداریم 5- قراردادن متن دروس بصورت جزوه پی دی اف در کنار محصول اصلی.البته در کنار همه این موارد باید حتما از موسیقی ملایم و بی کلام که باعث جذاب تر شدن محتوا میشه استفاده کرد

  40. 1. از بحث‌های فروش پرهیز کنید
    بازاریابی محتوا ربطی به فروختن چیزی ندارد. اگر فقط به صحبت در مورد اینکه محصول يا خدمات شما چقدر عالی است بپردازید، مشتری‌ها به سرعت پیام‌تان را رد می‌کنند. شما باید بینش و اطلاعاتی را که مشتری‌هایتان نیاز دارند، ارائه دهید. اگر کسب‌و‌کار شما در زمینه فروش پرده و تجهیزات آن است، ویدئوهایی تولید کنید که به مشتری‌ها نشان بدهد چگونه میله‌پرده‌ها و آویزهای کوتاه را نصب کنند. به این ترتیب می‌توانید منبعی از اعتماد و حسن‌نیت را که به هیچ روش دیگری نمی‌توان به دست آورد، بسازید.

    2.محتوایی ایجاد کنید که نقاط اصلی را پوشش دهد
    ایجاد محتوای اصلي می‌تواند زمانبر و پرهزینه باشد. شما باید گنجینه‌ای از محتوا داشته باشید که آماده کشف باشد. کتابخانه مقالات آموزشی، پژوهشی، ارائه‌ها و ویدئوهای خود را جست‌وجو کنید. از حیطه خاص خود خارج شوید تا ببینید که آیا حیطه‌های دیگر سازمان محتوایی دارند که به این منظور آنها را بررسی کرد یا نه. در صورتی که شانس داشته باشید می‌توانید محتوای موجود را برای استفاده در کانال‌های مختلفی که دارید بازتولید کنید و دیگر مجبور به تولید محتوای جدید نخواهید بود.
    به هنگام تهیه (یا بازتولید) محتوا، به یاد داشته باشید که مشکلات مشتری‌ها باید رفع شود، اطلاعاتی که آنها نیاز دارند را انتخاب کنید و آنچه را که ممکن است آنها را از خرید کردن باز دارد حذف کنید. برای نمونه اگر در یک کسب‌و‌کار خرده‌فروشی بهبود محیط خانه مشغول هستید، ممکن است مشتری‌هایی داشته باشید که ازپروژه‌های نوآورانه خوششان بیاید و نحوه سروکار داشتن با آنها را درک کنند. به این ترتیب مشتری‌های بیشتری به شما در مورد اطلاعات خوب و پاسخ به سوال‌هایشان اعتماد می‌کنند و تمایل بیشتری به انجام معامله با شرکت شما در آینده خواهند داشت.

    3. تنظیم سوالات و پاسخ‌ها برای ایده‌سازی محتوا
    کار را از وب‌سایت خود آغاز کنید. وب‌سایت شما جایی است که اغلب مشتری‌ها جست‌وجوی اطلاعات خود را از آنجا آغاز می‌کنند. مطمئن شوید که محتوای وب‌سایت شما کامل و مفید است. سوالات مشتری‌ها را رصد کرده و مطمئن شوید که می‌توانند به سهولت به پاسخ‌های موجود در سایت شما دسترسی داشته باشند. برخی انواع کسب‌وکارها می‌توانند از یک «ستون» تعاملی استفاده کنند که در آنجا سوالاتی را مطرح کنند و پاسخ‌های سریعی دریافت کنند، همه اینها روی سایت منتشر می‌شوند. سوالات مشتری‌ها و حتی شکایت‌های آنها روشی عالی برای به دست آوردن بینشی در مورد نوع محتوایی که مشتری‌ها می‌خواهند، محسوب می‌شود.

    4. برای کسب‌وکار خود یک وبلاگ طراحی کنید
    زمانی که وب‌سایت‌تان دارای محتوای مفید و غنی شد، طراحی یک وبلاگ را آغاز کنید. این وبلاگ باید از (SEO) بهره ببرد که به معنای بهینه‌سازی سایت برای سهولت بررسی موتورهای جست‌وجو است و باید روی وب‌سایت شما میزبانی شود. اگر وبلاگ شما روی یک سرویس وبلاگ‌دهی میزبانی می‌شود هر کلیک و «لایک» که مشتری‌ها انجام دهند به سرویس‌دهنده می‌رسد و نه شرکت شما. وبلاگ شما باید هر هفت تا 10 روز با محتوای جدید به‌روز شود تا افراد مجددا به آن سر بزنند. فراموش نکنید که انتشار پست‌های جدید وبلاگ را روی توئیتر، گوگل‌پلاس و دیگر رسانه‌های اجتماعی که با کسب‌و‌کار شما مرتبط هستند، منتشر کنید. اغلب نرم‌افزارهای وبلاگ‌نویسی همواره این کار را به طور خودکار انجام می‌دهند.

    5. باز تولید محتوای وبلاگ برای تولید مقالات آموزشی
    مقالات آموزشی مطالب طولانی‌تری هستند که جزئیاتی بیشتر از پست‌های وبلاگ دارند. این مطالب می‌توانند به روش‌های مختلفی توزیع شوند.
    • دسترسی‌پذیری را در توئیتر، گوگل‌پلاس و… با پیوند به موضوع در سایت خود اعلام کنید.
    • وبلاگی ایجاد کنید که برخی از ویژگی‌های عالی شما را برجسته کند و به مقالات آموزشی‌تان پیوند داشته باشد.
    • یک ویدئوی یوتیوب (سه دقیقه‌ای یا بیشتر) تهیه کنید که نکات اصلی را شامل شود و پیوندهایی به موضوعتان ایجاد کنید. این کار لزوما نباید پرهزینه باشد، ولی باید متن خوبی داشته باشد.

    6. ویدئو را امتحان کنید.
    ویدئوها علاوه بر تبلیغ مقالات آموزشی، روشی عالی برای ارائه محتوای شما در بازار هستند. شما بسته به ماهیت کسب‌وکار خود می‌توانید به مشتری‌ها در مورد نوع محصول یا خدمات خود آموزش بدهید و به آنها نشان دهید که چگونه از محصولات شما استفاده کنند یا صرفا دیدگاه خود را بیان کنند. اینها می‌توانند درسایت شما، روی یوتیوب، فلیکر، و راه‌های ارتباطی دیگر پست شوند. به یاد داشته باشید که ویدئوهای خود را تا حد امکان کوتاه و جذاب بسازید.

    7. ارتقای محتوا از طریق رسانه‌های اجتماعی
    رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین روش‌ها برای توزیع محتوا هستند و از آنها می‌توان به انواع روش‌ها استفاده کرد:
    • تکه‌های کوتاهی از محتوای بازاریابی خود را انتخاب کنید و آنها را در توئیتر و گوگل‌پلاس… منتشر کنید و به محتوای کامل پیوند بدهید.

    8. تنظیم محتوا برای یک خبرنامه‌ الکترونیک
    از افراد بخواهید تا برای یک خبرنامه‌ الکترونیک ثبت‌نام کنند و خبرنامه را بدون اجازه برایشان نفرستید. محتوای خبرنامه می‌تواند بخش‌های منتخبی از محتوای جذاب باشد. این خبرنامه را ساده، با گرافیک سبک و بهینه برای مشاهده روی موبایل تنظیم کنید. به خاطر داشته باشید که اطلاعاتی را به مشتری‌ها بدهید که می‌توانند برای حل مشکلات خود در زندگی و کارشان مورد استفاده قرار دهند.

    9. بهبود عناوین برای سایت
    هنگامی که آماده انتشار محتوای خود هستید به خاطر داشته باشید که باید آنها را برای سایت طوری بهینه کنید که افراد بتوانند آن را بیابند. عناوین بسیار مهم هستند چون تقریبا همه آن چیزی است که مردم در فهرست‌بندی موتور جست‌وجو می‌بینند، بنابراین باید جذاب باشند. پس عنوان مطلب شما باید هم برای خواننده فریبنده باشد و هم شامل کلیدواژه‌هایی باشد که مردم هنگام جست‌وجو کردن برای آن موضوع به کار می‌گیرند (تا به موتورهای جست‌وجو امکان بدهد تا محتوای شما را در زمینه ‌مناسب بیابند). عنوان‌ها اغلب پس از نوشتن مطلب انتخاب می‌شوند، اما به همان اندازه که به متن دقت کرده و توجه دارید، نیازمند توجه هستند. برای این کار زمان بگذارید و آن را سرسری نگیرید.
    فکر کنید که کدام کلیدواژه‌ها باید در عنوان باشند و سپس چیزی که جالب توجه باشد را انتخاب کنید. اگر موتور جست‌وجو محتوای شما را به طور مطمئنی ارائه دهد، اما خواننده فکر کند که خواندن مطلب خسته‌کننده است، دستاورد مهمی محسوب نمی‌شود. عنوان باید برآیند طبیعی مطلب باشد: اگر مطالب طنز دارید یک عنوان خنده‌دار انتخاب کنید.

    10.به اصول گرامری و تلفظی دقت کنید
    به پایه‌های گرامری، تلفظ و دیگر قواعد درست نوشتن متعهد باشید. اینکه محتوای شما از نظر ادبی صحیح باشد و دارای ساختار و ویرایش مناسبی باشد، حائز اهمیت است. بد نوشتن، غلط تایپی و گرامر ضعیف خواننده‌ها را از متن زده می‌کند.

  41. باسلام و احترام
    جهت تولید محتوا استفاده از مقالات و کتاب روز از منابع مورد تایید در رشته و تخصص خود و ترجمه ان بسیار مفید است
    روش دیگر به نظر من بومی سازی دانش است کشور ما درحال حاضر با بیکاری جوانان دست و پنجه نرم می کند و به همین منظور ساخت محتوای افزایش مهارت جوی کار در تخصص خاص که نیاز کارفرما را مرتفع کند بسیار مفید است.

  42. سلام و خسته نباشید
    به نکاتی اشاره کردم که کمنر مورد بحث شده باشه

    ۱- تقویم تولید محتوا ایجاد کنید

    هنگامی که زمان خاصی را به تولید محتوا اختصاص دهید و تعداد مشخصی محتوا به صورت ماهیانه ایجاد کنید اولین گام برای پیشرفت در زمینه ی بازاریابی الکترونیکی را به درستی برداشته اید.

    ۲- راهکارهای مفید را بیابید

    قبل از آنکه در سایت های دیگر به دنبال سرنخی از راهکارهای مفید باشید ، مروری بر مطالب قبلی خود داشته باشید و در بین آنها ماهیت محتوای پرمخاطب را بیابید. در این زمینه می توانید از گزارش های آنالیتیکز و وبمستر تولز استفاده کنید و صفحاتی که بیشترین ترافیک را به خود اختصاص داده اند و کلمات کلیدی محبوب را پیدا کنید .

    با استفاده از ابزارهایی مانند AddThis می توانید بلاگ ها و مطالبی که بیشتر به اشتراک گذاشته شده اند را بیابید این کار دیدگاه مخاطبان شما را واضح تر بیان می کند وشما را در انتخاب بهترین موضوع برای ایجاد محتوا راهنمایی می کند.

    ۳- گرایشات جامعه را بشناسید و اخبار مرتبط با آنها را در سایت خود قرار دهید
    رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و تویتر نیز می توانند ایده های زیاد و نسبتا خوبی را در اختیار شما قرار دهند. ایجاد محتوا در رابطه با موضوعات محبوب یا جمع آوری اخبار در این زمینه می تواند بسیار کمک کننده باشد.

    ۴- تحقیق کنید

    با تحقیقات جزئی در بین سایت های مختلف می توانید خبرهای مفیدی تولید کنید. با درک موضع مصرف کنندگان در صنایع مختلف می توانید مقالات مورد نظر آنها را ایجاد کنید. با ایجاد مطالب محبوب به صورت اتوماتیک تعداد اشتراک گذاری ها بالا رفته و به تبع آن بک لینک دریافت خواهید کرد.

    4- اهداف محتوای خود را تغییر دهید

    اگر پیدا کردن موضوع مورد نظر و تحقیق و بررسی آن برای شما خیلی وقتگیر است ، مطالب مختلفی که تا الان تولید کرده اید جمع بندی و برای هدف و موضوع مورد نظر خود آنها را دسته بندی کنید. به این ترتیب پکیجی از مطالب مختلف حول محور مشخص خواهید داشت

    5 – وبلاگ ویدئویی ایجاد کنید

    ویدئو ساختن نیز یکی از راه های تولید محتوای با کیفیت است. طی بررسی های انجام شده ۷۸ درصد افرادی که به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند حداقل هفته ای یکبار به صورت آنلاین ویدئو تماشا می کنند و ۵۵ درصد این افراد روزانه از این ویدئوها بازدید می کنند.

    ایجاد بلاگ ویدئویی کار هزینه بر یا زمانگیری نیست. پر کردن ویدئو کوتاه بسیار ساده است و حتی می توان با دوربین های غیر حرفه ای یا حتی دوربین های موبایل نیز این کار را انجام داد.

    بلاگ های ویدئویی کمترین ویرایش را شامل می شوند، شما حتی می توانید ویدئوهای خود را به صورت مستقیم روی سایت هایی مانند یوتیوب منتشر کنید. یکی از تحقیقات Animoto حاکی از آن است که تولید ویدئو می تواند تا ۷۳ درصد موجب خرید محصول یا سفارش خدمات از جانب بازدید کننده شود..

  43. با سلام خدمت جناب مبصرفر و همکارانتون و تشکر از سایت مفید و پرکاربردتون

    :: روش های پر کاربرد برای تولید محتوا عبارتند از::

    1 – تولید محتوای جدید
    یکی از بهترین و معتبر ترین روش های تولید محتوا این است که روی محتوایی سرمایه گذاری کنید که عنوان آن هرگز در وب روی آن کار نشده باشد
    بهترین منابع برای این گونه محتوا استفاده از سایت های خارجی و مرجع است که به صورت ترجمه می توانید محتوایی تازه تولید کنید

    2 – تولید محتوا از عکس: زمانی که شما با عکس های مرتبط با صنعت خود روبرو می شوید می توانید از دل عکس ها چیزهایی را برای نوشتن استخراج کنید و بدین طریق به تولید محتوایی نایل شوید که هیچ کس راجع به آن ننوشته است چرا که تولید محتوا از عکس به هوش و ذکاوت مربوط می شود و حس و دریافت ها در هیچ کس مشابه نیست

    3 – تحقیق و بررسی: اگر صنعت شما به گونه ای است که می توانید مواردی را مورد مطالعه جمعیتی قرار دهید یا اینکه با آزمایشات و نظر سنجی ها به نتایج جالبی برسید، می توانید از این طریق هم به تولید محتوای جدید برسید. بسیاری از محتوا های جدید نیز می تواند بر اساس همین گزینه تولید شود. یعنی یک نظر سنجی اساس 10 مقاله شود.

    4 – آموزش و پرسش و تحقیق : باز هم به صنعت خود برگردید، ممکن است که کاربرانتان نیاز به آموزش های خاص داشته باشند که شاید در وب هم وجود داشته باشد، اما این مهم است که شما متفاوت فکر کنید و به شیوه ای جدید برای حل مشکلات بپردازید و آموزش مورد نظر را پوشش دهید! آموزش این روزها بسیار برای مردم مورد نیاز است و می تواند شعبه های بسیاری داشته باشد و سایت شما را از نظر محتوا غنی کند.
    پست های پرسش و پاسخ: اگر یک بخش پرسش و پاسخ برای سایت خود داشته باشید هر چند مدت می توانید پرسش های کاربران را جمع آوری کنید و در قالب یک پست، به طور متفاوت به آن ها جواب دهید! تولید محتوای جدید از این راحت تر وجود ندارد.

    5 – استفاده از محتوای موجود به منظور تولید محتوای منحصر به فرد
    حالا شما می خواهید از محتوای موجود برای تولید مطلب استفاده کنید اما می دانید که کپی کردن کاری غیر اخلاقی و غیر حرفه ای است. روش هایی هم وجود دارد که می توانید از آن طریق برای تولید محتوا استفاده کنید که بر اساس مطالب موجود انجام می شود.
    ویرایش یا Editing : زمانی که قصد ویرایش یا ادیت کردن محتوایی دارید باید قطعه ای از محتوا را بازنگری، تغییر موقعیت، اصلاح و بازنویسی کنید! در واقع باید روی بخش یا کل محتوا کار کنید و بهترین نتیجه زمانی عایدتان می شود که با مشارکت نویسنده این کار را کنید! البته اگر قصد ویرایش مطلبی دارید که خودتان قبلا کار کرده اید این کار ساده تر و سریع تر انجام خواهد شد. اما می توان این کار را برای بخشی از متن یا تمام آن استفاده کرد، اگر این کار را برای تمام مطلب انجام دهید می توان آن را در زمره محتوای جدید و ابتکاری به حساب آورد .

    موفق و شاد باشید همیشه !!

  44. سلام
    درود بر شما جناب مبصرفر و تشکر از وبسایتتان
    1- خلاصه یا همان بازنویسی یک کتاب
    2- برگرداندن سخنرانی های زبان اصلی
    3-ضبط صدا و ویرایش اون توسط خودمون(روش مطلوب من)
    4-برگردوندن یک مقاله البته کمی هم از تجربیات خودمون هم چاشنیش باشه عالیه
    5-و اخرین روش که به ذهنم میرسه اینه که کار رو به کاردان بسپریم(کسانی هستن که در ازای دریافت هزینه برامون محتوا تولید میکنن چه متنی و چه صوتی و تصویری)
    شاد و موفق باشید.

  45. سلام و تشکر بابت سایت خوبتون
    اطلاعات خود فرد و تجربیات شخصی و برگرداندن همین اطلاعات بر روی کاغذ ،تولید ویدئو وفایل صوتی از همین مطالب میتواند موثر باشد.
    ترجمه مقالات زبان اصلی و پرمحتوا میتئاند مفید باشد.
    از همه مهمتر از نظر من گذاشتن نظر سنجی در مطلب برای به اشتراک گذاشتن مطالب توسط کاربران که گاهی اوقات بسیار مطالب مفیدی به اشتراک گذاشته میشود.
    پیروز و موفق باشید

  46. سلام
    سعی می کنم به مواردی اشاره کنم که دوستان دیگر کمتر به آن اشاره کرده اند…

    1- اینفوگرافی: جهت انتقال پیام های کوتاه و پر تعداد به کار می رود و بسیار به جذابیت یک محتوا کمک می کند

    2- پادکست ها: یکی از بهترین کانال ها برای انتقال اطلاعات تخصصی و طولانی هستند///الان سایت های زیادی این کار رو انجام می دهند..رادیو سخنرانی بهرام پور …رادیو مذاکره شعبانعلی.رادیو خلاقیت بهزادی

    3- وبینار: سمینار+وب ..در واقع سمیناری است که از طریق اینترنت برگزار می گردد…و بسیار در برند سازی و فروش تاثیر دارد.

    4- آزمون های آنلاین: محک زدن سطح کاربر و پیشنهاد مقاله یا محصول بر اساس پاسخ های فرد ..که جدیدا خود شما هم در سایت از آن استفاده کردید….

    5- تولید محتوا بر اساس گیمیفیکشن یا بازی کاری : که بسیار رواج پیدا کرده و افرادی که بتوانند از این مبحث در وب سایت خود استفاده کنند فوق العاده می تونند پیشرفت داشته باشند…

    موفق باشید

  47. سلام
    1) تجربه های شخصی هر فرد در زمینه تخصصی خودش می توانداولین و اصیل ترین منبع برای تولید محتوا باشد
    2 ) کتاب ها و مقالات برترین افراد جهان در تخصص خودمان را پیدا کنیم و مطالعه کنیم که باعث می شود اطلاعات تخصصی خودمان زیاد بشود و در تولید محتوا خیلی می تواند کمک کند
    3) پرسش ها و پاسخ هایی که کاربران سایت انجام میدهندهم می توان در قالب یک مقاله یا حتی محصول پاسخ داد
    4) تحقیق و بررسی در مورد یک موضوع خاص با یک دید متفاوت و جذاب که دیگران به آن توجه نکرده اند
    5 ) گرفتن مصاحبه با افراد متخصص حرفه کاری و تبدیل فایل ها به متن

  48. سلام
    5 روش برای تولید محتوا عبارتند از:
    1- برگرداندن محتوای آفلاین. یعنی مطالب و مقالات و حتی کتب را باز نویسی کنیم.
    2- ترجمه کتاب ها و متون خارجی. که اگر به عنوان اولین نفر باشیم در یک زمینه خاص، فرصت خوبی برای شاخص کردن خودمان در زمینه کاری خودمان است.
    3- با استفاده از تخصص، مهارت و تحصیلات و مطالعات خودمان. مسلما کسی که میخواهد در زمینه تولید وحتوا فعالیت کند، در یه زمینه خاص بایستی دارای تخصص و تجربه باشد. آموخته های خود فرد نیز یک منبع بسیار مهم میباشد.
    4- برگرداندن فایل های صوتی و تصویری. مخصوصا اگر از منابع زبان اصلی باشد.
    5- ساده سازی. در حال حاضر حوصله مردم برای تحقیق و جستجو در اینترنت رو به کاهش است و فرصت مناسبی میباشد که بیتوانیم در زمینه کاری خودمان اطلاعات آفلاین و حتی آنلاین را ساده سازی کنیم و منتشر کنیم. بهترین روش نیز تولید فایل های صوتی و تصویری می باشد.

  49. با سلام.

    1.برگداندن فایل صوتی یک ویدیو،مصاحبه و…هر چیزی دیگری که به صورت صوتی باشه.می توانید برنامه های تلویزیون را ظبط کنید وگفته های اشخاص را در سایت خود به صورت متن تایپ کند

    2.یک روش جالب وارزشمند دیگر اینه که صدای خود را ظبط کنید وآن را در کاغذ بیارید ودر عرض چند ساعت می تویند مقاله ی اختصاصی واورجینال پیدا کنید.

    3..ترجمه یک متن از وبسایت های خارجی زبان و برگرداندن روان آن به فارسی اگر سرمایه ی کافی دارید می توانید با استخدام چند مترجم در زمینه ی مربوطه برای شما 24 ساعته محتوا تولید کنند که یکی از بهترین راه هاست البته در صورت وجود سرمایه کافی سایت پونیشا با هزاران مترجم آماده‌ی ترجمه مطالب سایت شما هستند.یکی از این نمونه ا سایت زومیت و دیجاتو هست که با استخدام چند نفر مترجم روزانه تعداد قابل توجهی مطلب منتشر می کنند که یکی از دلایل موفقیت انها نیز همین مطالب اختصاصی هست

    4.کمک گرفتن از روزنامه ها ومجلات چاپی.البته منظور من این نیست که کپی کنید.متن مطلب را یک بار بخونید وبرداشت خود را از متن را به صورت محتوای اورجینال در سایت خود بنویسید.البته می تونید با ذکر منبع واجازه از صاحب اثر مطالب این مجلات ورونامه ها را در سایت خود عینا منتشر کنید ولی توجه داشته باشید که این مقاله عینا کپی شده واجاز گرفته شده در وبسایت خود آن مجله منتشر نشده باشد واگر هم منتشر شده باشد با ید به آن مقاله لینک دهید تا توسط گوگل کپی کار شناخته نشوید.

    5.ارسال پست مهمان که همه با اون آشنا هستند میتونید در سایت خود از افراد به ازای معرفییشان در سایت در خواست کنید که بای شما مطلب بنویسند.یک نمونه از تین مال سایت الو دکتر هست که بیش از 80 درصد مقاله های این سایت توسط پزشکان نوشته میشه واین سایت بابت این مطالب آن ها را معرفی می کند.

    با احترام فراوان ار استاد مبصرفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود دوره 6 جلسه ای آموزش ایمیل مارکتینگ
6 درس کاملا رایگان
ما هم مانند شما از ایمیل های مزاحم متنفریم
دانلود رایگان ویژه نامه فکر آبی
با دانلود ویژه نامه تنها 5 ثانیه فاصله دارید !
شکارچی مشتریان وب سایت خودتان شوید
شش کلید طلایی افزایش فروش
فروشنده خاموش را بیدار کنید !
70 دقیقه ویدئو آموزشی به همراه صوت
دانلود رایگان رازهای کسب و کار اینترنتی
پرده از اسرار کسب درآمدهای میلیونی از اینترنت بردارید
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 180 ساعت آموزش رایگان کسب درآمد از اینترنت را از دست خواهید داد...
4 درس ویدئویی 180 دقیقه آموزش رایگان
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
این آموزش رایگان به ایمیل شما ارسال می شود
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
می خواهم زودتر از همه فیلم این وبینار را تهیه کنم
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
چه چیزی رو دوست داری رایگان یاد بگیری ؟
اینجا کلی آموزش های رایگان ویدئویی براتون آماده کردم
آموزش هایی براتون در نظر گرفتم که بیش از 1.000.000 تومان ارزش دارند
کدوم آموزش برای من مناسبه و منو به هدفم میرسونه ؟
برای شروع کسب و کار اینترنتی پولساز کلید "کسب و کار اینترنتی"
برای افزایش فروش با کمترین تلاش کلید "بازاریابی اینترنتی"
آخرین مرحله برای بهترین انتخاب شما
اگر مدرس، متخصص، مشاور، سخنران، استاد دانشگاه هستید یا چیزی برای یاد دادن به دیگران دارید "مدرسان پولساز"
در غیر اینصورت "شروع میکنم" را انتخاب کنید.
زودتر از بقیه از فرصت پولسازی سال 97 باخبر شوید
دانلود رایگان رازهای تبدیل دانش به درآمدهای میلیونی
همین حالا رازهایی را دانلود می کنید که برای همیشه آینده مالی و جایگاه اجتماعی شما را دگرگون خواهد کرد.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 1 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
دانلود رایگان رازهای بازاریابی اینترنتی
کمتر از 30 ثانیه تا دانلود رایگان رازهای افزایش فروش وب سایت خودتان فاصله دارید!
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 5 درس آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
پنج راز بازاریابی اینترنتی که فروش سایت شما را سه برابر خواهد کرد در قالب پنج ویدئو قابل دانلود و رایگان
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 5 درس آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
همین حالا کسب و کار اینترنتی را در قالب 7 درس ویدئویی به صورت رایگان یاد بگیرید.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 2 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
همین حالا در دوره رازهای تبدیل دانش به درآمدهای میلیونی در قالب 5 درس ویدئویی قابل دانلود شرکت کنید.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 1 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
50%
تخفیف فقط همین حالا
فقط همین حالا می توانید بسته 100 ایده کسب و کار اینترنتی پولساز را با 50% تخفیف تهیه کنید، این پیشنهاد هرگز تکرار نخواهد شد.
80%
تخفیف برای تهیه جلسه اول
من میخواهم هر گونه ریسکی را برای شما از بین ببرم و به شما اطمینان خاطر بدهم آموزش های این بسته فوق العاده هستند، بنابراین می توانید جلسه اول مدرسان پولساز آنلاین را با 80% تخفیف تهیه کنید و در صورت رضایت بسته جامع را سفارش دهید.
تخفیف
فقط 9600 تومان
برای تبدیل گوشیت به ماشین پولسازی، پاتو بزار روی گاز
برای شرکت در دوره رایگان کسب و کار موبایلی ایمیل صحیح خودتان را وارد کنید، چون درس ها به ایمیل شما ارسال میشوند...
برای دسترسی کامل به دوره رایگان
لطفا ایمیل و شماره تماس خودتان را وارد کنید سپس کلید دریافت دوره را بزنید
دسترسی کامل به مینی دوره رایگان
کسب درآمد از اینستاگرام
برای دسترسی کامل به دوره رایگان
لطفا ایمیل خودتان را وارد کنید سپس کلید دریافت دوره را بزنید