بازاریابی

بازاریابی برای کسی که قصد دارد تبدیل به یک وبمستر شود و وب سایت خود و یا هر وب سایت دیگری را اداره کند بسیار ضروری است، البته یک سری مهارت های دیگر نیز لازم می باشد و یکی از این مهارت ها که بسیار مهم است بازاریابی اینترنتی می باشد، اما واقعا بازاریابی اینترنتی مهمتر از بازاریابی سنتی است ؟

 

در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت که چرا یادگیری بازاریابی سنتی ارجعیت بیشتری بر بازاریابی اینترنتی دارد و چرا بازاریابان سنتی ( منظور کسانی است که در دنیای فیزیکی بازاریابی و اصول آن را پیاده سازی می کنند) که وارد عرصه بازاریابی اینترنتی می شوند بسیار موفق می شوند.

 

بازاریابی سنتی یا بازاریابی اینترنتی

پایه و اصول بازاریابی اینترنتی تماما به ریشه های بازاریابی سنتی باز میگردد، مفاهیمی مانند بازاریابی چریکی ، بازاریابی ویروسی ، بازاریابی عصبی ، NLP در بازاریابی و خیلی از این اسامی از دل بازاریابی سنتی بیرون آمده است و اگر شما این اصول را بدانید به راحتی می توانید از آنها در دنیای کسب و کار اینترنتی استفاده نمایید.

 

به صورت مثال کسانی که متن های تبلیغاتی و تجاری مینویسند با علم های مختلفی آشنا هستند و حتی می دانند عکس العمل خواننده در مقابل متن مورد نظر چیست، می دانند یک تصویر چگونه می تواند توجه خواننده را جلب کند و یا حواس آنها را منحرف کند، بنابراین این افراد می توانند در ایمیل مارکتینگ بسیار موفق عمل کنند.

 

زیرا می دانند باید چه چیزی بنویسند و چگونه بنویسند تا بتوانند پیام خودشان را منتقل کنند، همچنین آنها می دانند چه چیزی را، به چه کسی و در چه زمانی منتقل کنند که این اصل اصلی بازاریابی ایمیلی می باشد و متاسفانه بیشتر افراد این اصل را رعایت نمی کنند، اگر شما هم دوست دارید ایمیل مارکتینگ موفقی انجام دهید پیشنهاد می کنم بسته آموزش ایمیل مارکتینگ را تهیه کنید.

 

بازاریابی سنتی در مقابل بازاریابی اینترنتی

بازاریابی

بعضی افراد میگن که بازاریابی سنتی دیگر مرده و دوران آن به سر آمده است و این دو را مقابل یکدیگر قرار می دهند و گاهی اوقات بازاریابی سنتی را یک رقیب شکست خورده جلوه می دهند، اما این یک مقایسه کاملا اشتباه است و افرادی چنین کاری می کنند که نمی توانند مفاهیم و تکنیک های اساسی بازاریابی سنتی یا همان بازاریابی مستقیم را درک کنند.

 

این افراد خودشان را پشت اسامی که برای دیگران ناشناخته هست پنهان می کنند و چنان این واژه ها را بزرگ می کنند که برای افرادی که به تازگی وارد دنیای بازاریابی اینترنتی می شوند بسیار حرفه ای جلوه می کند.

 

شما اگر ندانید اصول یک متن که چگونه می تواند یک فرد را قانع کند تا از شما خرید کند چیست و چه متنی می تواند مشتری را از شما متنفر کند، ندانید مهمترین بخش یک متن حرفه ای چیست و چه عواملی می تواند توجه مخاطب را به خود جلب کند، نخواهید توانست یک بازاریاب اینترنتی موفق شوید.

 

همیشه پیام های بازاریابی مستقیم در ذهن همه دوستان عزیز باقی مانده ، زیرا از مهمترین اصل بازاریابی مستقیم استفاده می کنند، یعنی تکرار یک آگهی موفق و انتقال پیام به شکل صحیح در زمان مناسب به افراد مشخص

 

همه ما همیشه زمانی که به یک فروشگاه میرویم طبق عادت مارک های خاصی را خریداری میکنیم و شاید هیچ وقت به دلیل اصلی آن فکر نمیکنیم، در حالی که مارک های مختلفی مقابل ما می باشد، اگر توجه کرده باشید بیشترین فروش ماکارونی در ایران متعلق به دو مارک یعنی سمیرا و زرماکارون می باشد، این دو نام تجاری فروش خودشان و همچنین ماندگار شدن خودشان را غیر از کیفیت مدیون تبلیغات موثر با رعایت نکات گفته شده هستند.

 

لطفا بازاریاب باشید و بازاریابی کنید

اگر می خواهید یک بازاریاب خوب باشید باید اصول بازاریابی را بدانید، باید بدانید که چگونه با مشتریان خودتان ارتباط داشته باشید، یک هدف واضح و روشن برای خودتان تعیین کنید و از این اهداف تک کلمه ای خودداری کنید، مانند : می خواهم فروش خود را افزایش دهم

 

چنین هدفی اصلا روشن و واضح نیست، دقیقا معلوم کنید که چگونه و با استفاده از چه روشی و چرا باید دیگران از شما خرید کنند، چگونه می خواهید بازار هدف خود را پیدا کنید و چه زمانی می خواهید این کار را انجام دهید.

 

ابزارهای بازاریابی را بشناسید و بدانید که این ابزارها و سلاح ها را چگونه می توان مسلح کرد و از آنها چه در دنیای فیزیکی و چه در دنیای اینترنت استفاده کرد و بر روی مشتری تاثیر گذار باشید، مهمترین اصل هر کسب و کاری بازاریابی می باشد و اگر این مورد را نادیده بگیرید به زودی شکست خواهید خورد

 

یک مدل شکست خورده در کسب و کار

در اینجا یک مدل کسب و کار را در دنیای فیزیکی خواهم گفت و سپس همان مدل را در یک کسب و کار اینترنتی باز سازی خواهیم کرد، کسانی که می خواهد یک کسب و کار فیزیکی راه اندازی کنند متاسفانه یک سری آیتم ها را نمی بینند و به شکل زیر عمل می کنند.

 

ابتدا یک نوع کار را انتخاب می کنند، مانند یک بوتیک لباس، سپس دنبال یک مغازه می گردند و پول پیش آن را تهیه می کنند و دغدغه های بعدی آنها هزینه تهیه اجناس، جواز کسب و نهایتا یک ویترین مناسب است و این مدل کسب و کارها در اکثر مواقع شکست می خورند و تعداد اندگی موفق می شوند زیرا در اواسط کار متوجه اشتباه خود می شوند و حداقل سعی می کنند آن را به شکل و شیوه صحیح درست کنند.

 

اکثر این کسب و کارها یادشان میرود که برای موفقیت در ابتدای کار غیر از اینکه باید اصول کار خودشان را بدانند، باید بخشی از سرمایه را باید در بخش تبلیغات و بازاریابی سرمایه گذاری کنند.

 

قدیم ها بازارها آنقدر کوچک بودند که مردم به راحتی میدانستند چه چیزی را در کدام مغازه تهیه کنند و اصلا تعداد مغازه ها بسیار محدود بود و همچنین شما از زرق و برق ویترین ها گیج نمیشدید، اما حالا اینقدر تعداد بازارها زیاد شده و تنوع کالا ها بالا رفته است که بیشتر مشتریان نمی توانند تمام بازارهای یک شهر را بگردند و بر اساس آشنایی قبلی خودشان فقط یک بازار را انتخاب می کنند.

 

بنابراین برای پیدا کردن شما به خودشان زحمت نمی دهند، اما این شما هستید که باید به دنبال مشتری بروید، آنها را پیدا کنید و کاری کنید که اول با شما آشنا شوند و بعد هم خریدی انجام دهند، این روند فقط با بازاریابی و تبلیغات امکان پذیر است و کسانی که این کار را انجام نمی دهند و منتظر می مانند تا مشتری به سراغشان بیاید دچار یک بیماری می شوند با نام نالیدن، این افراد همیشه از بازار خراب خود مینالند و هیچ وقت برای درمان آن اقدامی نمی کنند.

 

حالا یک فرد هم از درآمد در اینترنت داستان ها می شوند و مشتاق می شود برای خودش یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کند، بنابراین قبل از اینکه از اصول کار چیزی بداند سریعا برای خودش یک وب سایت یا فروشگاه اینترنتی راه اندازی می کند و منتظر می ماند، اما هیچ اتفاقی نمی افتد و کسی از وب سایتش بازدید نمیکند و یا فروش خاصی اتفاق نمی افتد.

 

چند نفری به این شخص پیشنهاد می کنند که چند تا بنر تبلیغاتی در وب سایت های پربازدید اجاره کند تا بازدید وب سایت و فروشش افزایش پیدا کند اما چون برای جمع آوری اطلاعات مشتریان برنامه خاصی ندارد، این کار هم شکست می خورد و بازخورد مناسبی ندارد.

 

اگر شما چه در دنیای فیزیکی و چه در کسب و کارهای اینترنتی به این شکل فکر می کنید، بهتر است آن را سریعا تغییر دهید تا نتایج بسیار عالی و شگفت انگیزی دریافت نمایید و شاهد پیشرفت کسب و کار خود باشید.

 

بازاریابی تنها راه حل نجات شماست، بنابراین اینقدر بازاریابی کنید تا از فروش خسته شوید

 

راه حل چیست ؟

اگر شما در بازار فیزیکی فعالیت می کنید، قبل از هر گونه هزینه کردن و چاپ هر گونه بروشور و هر گونه اقدامی ابتدا با یک مشاور بازاریابی مشورت کنید تا هزینه ای که می خواهید بابت بازاریابی و تبلیغات انجام دهید از بین نرود، اگر هم دوست دارید خودتان چنین کاری را انجام دهید بهتر است ابتدا کمی مطالعه کنید و در کلاس های فروش و بازاریابی شرکت کنید، همچنین می توانید از مدل های موفق نیز استفاده کنید.

 

اگر هم در کسب و کار اینترنتی فعالیت می کنید باز هم می توانید از یک مشاور کسب و کار اینترنتی استفاده کنید واگر هم می خواهید خودتان کار را انجام دهید مطالعه اولین راه حل است، مخصوصا درباره اصول بازاریابی ، از محصولات آموزشی استفاده کنید و اگر هم می توانید در کلاس های حضوری شرکت کنید، سپس آنچه را یاد می گیرید باید به کار ببندید تا موفق شوید. از کنار واژه هایی مانند ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی مانند چند واژه ساده نگذرید که هر کدام دنیایی از دانش در دلشان نهفته است

 

. به قول معروف : زگهواره تا گور دانش بجوی

. ما هم خدمت شما می گیم : مطالعه کنید، یاد بگیرید و به کار ببندید و ادامه دهید …

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا واقعیت بازاریابی را به شما نشان دهیم و همچنین متوجه شوید پایه های اصلی بازاریابی اینترنتی به بازاریابی فیزیکی و یا همان بازاریابی سنتی متصل است و اگر شما کمی هم درباره اصول بازاریابی مطالعه کنید در نتیجه می توانید در کسب و کار اینترنتی خود نیز موفق تر عمل نمایید.

 

بنابراین باید بگویم بازاریابی سنتی هنوز یکی از ابزارهای مفید برای برقراری ارتباط با مخاطبان می باشد و سعی کنید از آن در کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید، حتی تماس گرفتن با مشتریان برای رفع مشکلات آنها می تواند بخشی از بازاریابی سنتی شما باشد که با بازاریابی اینترنتی ترکیب شده است.

 

دوره 7 جلسه ای آموزش کسب درآمد از اینترنت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود دوره 6 جلسه ای آموزش ایمیل مارکتینگ
6 درس کاملا رایگان
ما هم مانند شما از ایمیل های مزاحم متنفریم
دانلود رایگان ویژه نامه فکر آبی
با دانلود ویژه نامه تنها 5 ثانیه فاصله دارید !
شکارچی مشتریان وب سایت خودتان شوید
شش کلید طلایی افزایش فروش
فروشنده خاموش را بیدار کنید !
70 دقیقه ویدئو آموزشی به همراه صوت
دانلود رایگان رازهای کسب و کار اینترنتی
پرده از اسرار کسب درآمدهای میلیونی از اینترنت بردارید
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 180 ساعت آموزش رایگان کسب درآمد از اینترنت را از دست خواهید داد...
4 درس ویدئویی 180 دقیقه آموزش رایگان
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
این آموزش رایگان به ایمیل شما ارسال می شود
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
می خواهم زودتر از همه فیلم این وبینار را تهیه کنم
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
چه چیزی رو دوست داری رایگان یاد بگیری ؟
اینجا کلی آموزش های رایگان ویدئویی براتون آماده کردم
آموزش هایی براتون در نظر گرفتم که بیش از 1.000.000 تومان ارزش دارند
کدوم آموزش برای من مناسبه و منو به هدفم میرسونه ؟
برای شروع کسب و کار اینترنتی پولساز کلید "کسب و کار اینترنتی"
برای افزایش فروش با کمترین تلاش کلید "بازاریابی اینترنتی"
آخرین مرحله برای بهترین انتخاب شما
اگر مدرس، متخصص، مشاور، سخنران، استاد دانشگاه هستید یا چیزی برای یاد دادن به دیگران دارید "مدرسان پولساز"
در غیر اینصورت "شروع میکنم" را انتخاب کنید.
زودتر از بقیه از فرصت پولسازی سال 97 باخبر شوید
دانلود رایگان رازهای تبدیل دانش به درآمدهای میلیونی
همین حالا رازهایی را دانلود می کنید که برای همیشه آینده مالی و جایگاه اجتماعی شما را دگرگون خواهد کرد.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 1 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
دانلود رایگان رازهای بازاریابی اینترنتی
کمتر از 30 ثانیه تا دانلود رایگان رازهای افزایش فروش وب سایت خودتان فاصله دارید!
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 5 درس آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
پنج راز بازاریابی اینترنتی که فروش سایت شما را سه برابر خواهد کرد در قالب پنج ویدئو قابل دانلود و رایگان
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 5 درس آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
همین حالا کسب و کار اینترنتی را در قالب 7 درس ویدئویی به صورت رایگان یاد بگیرید.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 2 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
همین حالا در دوره رازهای تبدیل دانش به درآمدهای میلیونی در قالب 5 درس ویدئویی قابل دانلود شرکت کنید.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 1 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
50%
تخفیف فقط همین حالا
فقط همین حالا می توانید بسته 100 ایده کسب و کار اینترنتی پولساز را با 50% تخفیف تهیه کنید، این پیشنهاد هرگز تکرار نخواهد شد.
80%
تخفیف برای تهیه جلسه اول
من میخواهم هر گونه ریسکی را برای شما از بین ببرم و به شما اطمینان خاطر بدهم آموزش های این بسته فوق العاده هستند، بنابراین می توانید جلسه اول مدرسان پولساز آنلاین را با 80% تخفیف تهیه کنید و در صورت رضایت بسته جامع را سفارش دهید.
تخفیف
فقط 9600 تومان
برای تبدیل گوشیت به ماشین پولسازی، پاتو بزار روی گاز
برای شرکت در دوره رایگان کسب و کار موبایلی ایمیل صحیح خودتان را وارد کنید، چون درس ها به ایمیل شما ارسال میشوند...
برای دسترسی کامل به دوره رایگان
لطفا ایمیل و شماره تماس خودتان را وارد کنید سپس کلید دریافت دوره را بزنید
دسترسی کامل به مینی دوره رایگان
کسب درآمد از اینستاگرام
برای دسترسی کامل به دوره رایگان
لطفا ایمیل خودتان را وارد کنید سپس کلید دریافت دوره را بزنید