کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی من چگونه موفق می شود ؟ این سوالی هست که ذهن افراد زیادی را به خود مشغول می کند، مخصوصا افرادی که می خواهند به تازگی وارد این دنیای بزرگ شوند و شاید پرسش این سوال به دلیل درگیری ذهن آنها برای درک بهتر کسب و کار اینترنتی می باشد و حالا سعی خواهیم کرد در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم

 

قدم اول داشتن ایده برای انتخاب کسب و کار اینترنتی

اگر می خواهید در کسب و کار اینترنتی خود موفق باشید بنابراین سعی کنید این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارید، یعنی انتخاب یک ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، گاهی اوقات این ایده می تواند جدید باشد و گاهی اوقات هم می توانید یکی از نمونه های موجود در بازار باشد.

 

در این مرحله شما باید تنها تصمیم بگیرید که می خواهید از چه روشی در اینترنت کسب درآمد کنید، حالا اگر ایده شما جدید است که موضوع چیز دیگری است و البته پیشنهاد می کنم ویدئو ایده پردازی در وب از شبکه بازاریابی اینترنتی را حتما ببینید.

 

حالا ممکن است کسب و کار اینترنتی شما یکی از نمونه های موجود در فضای اینترنت باشد، مثلا ممکن است شما هم بخواهید یک فروشگاه اینترنتی دیجیتال راه اندازی کنید، اما این موضوع را در نظر بگیرید که قبل شما افرادی در این بازار حضور داشته اند و شما باید با آنها رقابت کنید.

 

البته رقابت کردن کار خیلی مشکلی نیست، تنها کافیست کمی بازار خود را تخصصی تر کنید و همچنین یک مزیت رقابتی برای خودتان ایجاد کنید تا رقابت برای شما راحت تر شود، پیشنهاد می کنم حتما ویدئو مزیت رقابتی چیست را از شبکه بازاریابی اینترنتی ببینید.

 

قدم دوم، ایجاد طرح تجاری و نقشه راه برای کسب و کار اینترنتی من

حالا که یک ایده برای کسب درآمد از اینترنت دارید، نوبت به آن می رسد که کمی بیشتر روی طرح خود کار کنید، می خواهید چگونه از وب سایت خودتان کسب درآمد کنید و یا اگر قرار است محصولاتی را بفروشید، می خواهید چگونه آن محصولات را تهیه کنید.

 

اگر اینکه شریک یا شرکایی دارید قرار است با آنها چگونه کار کنید، حتی باید بودجه راه اندازی وب سایت و همچنین بازاریابی و تبلیغات را در نظر بگیرید، از آنجایی که پیشرفت در کسب و کار اینترنتی نیازمند یادگیری بیشتر می باشد این موضوع را هم نیز حتما در نظر بگیرید.

 

یعنی شما در این مرحله باید ریز موارد مورد نیاز برای راه اندازی کسب و کار به همراه اهداف اولیه را بنویسید و این کار، کار سختی نیست و کافی هست تمام این موارد را روی کاغذ بیاورید تا بدانید که دقیقا می خواهید چه کاری انجام دهید و از کجا به کجا می خواهید بروید.

 

اگر شما قبل از راه اندازی کسب و کار اینترنتی این موضوعات را برای خودتان بنویسید و آنها را حل کنید، می توان گفت در آینده مشکلات خاصی نخواهید داشت و راحت تر می توانید در کسب و کارتان موفق باشید، زیرا داشتن طرح تجاری و نقشه راه درست مانند داشتن نقشه ساخت یک ساختمان می باشد.

 

همانطور که با داشتن نقشه یک ساختمان همه وظیفه خود را می دانند و به راحتی می توانند ساختمان مورد نظر را بسازند، شما هم با داشتن یک نقشه دقیقا می دانید که می خواهید چه چیزی را ایجاد کنید و به کجا برسید و همچنین می دانید که چگونه می خواهید حرکت کنید.

 

قدم سوم، انتخاب نام کسب و کار اینترنتی

بله، هنوز نوبت راه اندازی کسب و کار شما نرسیده است، بلکه باید نامی برای آن انتخاب کنید، زیرا در آینده تعویض این نام غیر ممکن می باشد و شما مجبور خواهید شد کسب و کار اینترنتی خود را بر پایه همین نام ادامه دهید.

 

این موضوع را به جرات به شما خواهم گفت که حداقل 30% از موفقیت کسب و کار شما را نام تجاریتان تشکیل می دهد، بنابراین در انتخاب آن بسیار دقت کنید تا راحت تر نامتان در ذهن افراد باقی بماند، به همین دلیل پیشنهاد می کنم کتاب 9 ترفند انتخاب نام کسب و کار اینترنتی را حتما دانلود کنید و بخوانید.

 

قدم چهارم، انتخاب هاست مناسب برای کسب و کار اینترنتی

هنوز به راه اندازی کسب و کار اینترنتی نرسیدیم، زیرا باید پایه های کسب و کار خودمان را محکم و استوار بسازیم، همانطور که شما سعی خواهید کرد برای ساخت خانه خود از بهترین مصالح استفاده کنید تا خانه ای استوار و محکم بسازید در کسب و کار خود نیز باید همین گونه رفتار کنید.

 

زمانی که شما یک کسب و کار فیزیکی می خواهید راه اندازی کنید، سعی می کنید مکانی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید که امکان دسترسی به آن محل راحت باشد و مشتریان بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

 

هاست یا همان فضای میزبانی وب (فضایی که اطلاعات وب سایت شما درون آن کپی خواهد شد) دقیقا همان مکانی می باشد که برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود باید آن را تهیه کنید، بنابراین در انتخاب سرویس دهنده خود دقت کنید و همچنین قیمت پایین را ملاک انتخاب قرار ندهید.

 

متاسفانه برخی از سرویس دهنده های هاست به خوبی نمی توانند به شما سرویس دهی کنند و بنابراین در موارد زیادی کسب و کار اینترنتی شما یا همان وب سایتتان که یکی از بزرگترین سرمایه های شما می باشد از دسترس مشتریان خارج خواهد شد.

 

حالا فرض کنید در طول سال، بارها این مشکل برای شما ایجاد شود و شما هم هزینه های زیادی را بابت تبلیغات پرداخت کرده باشید، احتمالا متوجه خواهید شد که ممکن است چه ضررهایی را به خاطر انتخاب یک هاست نامناسب ممکن است بپردازید.

 

قدم پنجم، راه اندازی کسب و کار اینترنتی

احتمالا همه خوشحال هستند چون به مرحله راه اندازی رسیدیدم و بالاخره می توانید صاحب یک کسب و کار اینترنتی واقعی باشید، حالا بگذارید کمی بیشتر درباره این قدم صحبت کنیم، یعنی اینکه چگونه می خواهیم کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کنیم

 

احتمالا شما باید در این مرحله برای خودتان یک وب سایت راه اندازی کنید، اگر می خواهید خودتان یک وب سایت طراحی کنید بنابراین هزینه ای بابت طراحی وب سایت نخواهید پرداخت و فقط هزینه تهیه یک دامین و هاست را خواهید داشت، اما ممکن است بخواهید راه اندازی آن را به یک فرد یا شرکت بسپارید.

 

این را در نظر بگیرید که باید قبلا هزینه های راه اندازی یک وب سایت را درون طرح تجاری خود برآورد می کردید، زیرا طراحی وب سایت توسط یک فرد و یا یک شرکت می تواند برای شما هزینه بر باشد و همچنین شما باید آنچه که می خواهید را باید به طراح خود منتقل کنید.

 

باید این مطلب را در نظر داشته باشید که شما تنها یک وب سایت معمولی نمی خواهید، بلکه باید وب سایتتان طبق اصول و قوانین بازاریابی طراحی شود و همچنین وب سایت شما محلی برای هنر نمایی طراح وب سایت نیست، بلکه وب سایت باید بر طبق اصول یک کسب و کار اینترنتی موفق طراحی شود.

 

البته در محصولی با نام آموزش فوت و فن کسب و کار اینترنتی تمام مراحل از صفر تا صد به زبانی ساده و به صورت قدم به قدم گفته شده است و با تهیه این محصول می توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب کنید و حتی خودتان یک کسب و کار اینترنتی را راه اندازی نمایید.

 

قدم ششم، تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

حالا شما صاحب یک کسب و کار اینترنتی هستید و وظیفه دارید آن را به دیگران معرفی کنید و اگر برای وب سایت خودتان تبلیغات نکنید و بازاریابی اینترنتی انجام ندهید، درست مانند این است که شما یک مغازه را در یک محل بدون جمعیت راه اندازی کرده باشید، بنابراین هیچ وقت فرصت دیده شدن را نخواهید داشت

 

شما باید سعی کنید با تبلیغات مختلف، افراد را دعوت به بازدید از وب سایت خودتان بکنید که بهتر است این بازدید از صفحه فرود شما باشد نه از صفحه اصلی وب سایت، زیرا قرار است ما در این مرحله سعی کنیم اطلاعات بازدید کنندگان را جمع کنیم نه آنها را سردرگم نماییم

 

این را در نظر داشته باشید که 95% افرادی که بار اول به سایت شما مراجعه می کنند به راحتی آن را فراموش می کنند و دیگر به آن باز نخواهند گشت، بنابراین وظیفه شما این است که در صفحات فرود خود اطلاعات این افراد را جمع آوری کنید، اگر هم اطلاعات بیشتر درباره صفحات فرود یا همان لندینگ پیج می خواهید پیشنهاد می کنم مقاله کاربرد لندینگ پیج در کسب و کار اینترنتی را حتما بخوانید.

 

پس از اینکه شما این اطلاعات را جمع آوری کردید نوبت به بازاریابی می باشد و باید سعی کنید با روشی صحیح و اصولی اقدام به ایجاد اعتماد کنید و این ایجاد اعتماد باید صادقانه باشد و هدفی به جز ایجاد رضایت نباید داشته باشید و پس از ایجاد اعتماد و آموزش کافی می توانید این کاربران را به خریدار تبدیل کنید.

 

برای این کار شما می توانید از ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی استفاده کنید، به جرات می توان گفت قلب تپنده بازارایابی اینترنتی شما همان ایمیل مارکتینگ صحیح و اصولی می باشد، البته همیشه با ورود ابزارهای جدید می گویند که دیگر ایمیل مارکتینگ بی فایده است اما زمان همیشه ثابت کرده است که این ابزار ها منسوخ می شوند و همواره ایمیل اصلی ترین ابزار ارتباطی باقی می ماند.

 

اگر هم دوست دارید ایمیل مارکتینگ صحیح و اصولی را یاد بگیرید پیشنهاد می کنم از بسته آموزش ایمیل مارکتینگ استفاده کنید تا با شیوه ایجاد صفحات فرود و ایجاد ایمیل مارکتینگ پولساز آشنا شوید.

 

کلام آخر

ما سعی کردیم در این شش قدم شما را با راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق آشنا کنیم و این نکته را هم یاد آوری می کنیم که هیچ وقت یادگیری را متوقف نکنید، زیرا شما برای پیشرفت نیاز به آشنایی و یادگیری روش های جدید دارید و اگر یادگیری را متوقف کنید ، دقیقا کسب و کار خود را متوقف کرده اید.

2 پاسخ

  1. سلام عزیزان واقعا آموزش های نابی دارین و من رو هم خیلی در بهبود کسب و کار انلاینم کمک کرده بی نهایت تشکر
    سوالی داشتم.محصولات بنده فیزیکی بوده و در زمینه نوشیدنی ها هستند به دلایلی نمیتانم از پرداخت انلاین و درگاه برای پرداخت هزینه محصولات توسط مشتریانم استفاده کنم از طرفی هم برخی شاید نسبت اینکه مبلغ را کارت به کارت کنند حس خوبی نداشته باشند و یا نتوانند اعتماد کنند پیشنهاد شما بزرگان چیه؟واقعا این مشکل بزرگیه برام نمیدونم از چه راهی برای دریافت هزینه محصولات از مشتریانم استفاده کنم لطفا راهنمایی کنید
    یک دنیا ممنون از لطف بی کران شما عزیزان

    1. درود فراوان
      دوست عزیز مهم نیست محصول چیست، همیشه امکان پرداخت آنلاین وجود دارد، مثلا خیلی از افراد کتاب فیزیکی را به صورت پرداخت آنلاین خریداری می کنند، البته می توانید سیستم خرید پستی هم در سایت خودتون قرار بدید و افراد مبلغ را به پست پرداخت می کنند و کالا را دریافت می کنند.

      امیدوارم شاد، موفق و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود دوره 6 جلسه ای آموزش ایمیل مارکتینگ
6 درس کاملا رایگان
ما هم مانند شما از ایمیل های مزاحم متنفریم
دانلود رایگان ویژه نامه فکر آبی
با دانلود ویژه نامه تنها 5 ثانیه فاصله دارید !
شکارچی مشتریان وب سایت خودتان شوید
شش کلید طلایی افزایش فروش
فروشنده خاموش را بیدار کنید !
70 دقیقه ویدئو آموزشی به همراه صوت
دانلود رایگان رازهای کسب و کار اینترنتی
پرده از اسرار کسب درآمدهای میلیونی از اینترنت بردارید
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 180 ساعت آموزش رایگان کسب درآمد از اینترنت را از دست خواهید داد...
4 درس ویدئویی 180 دقیقه آموزش رایگان
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
این آموزش رایگان به ایمیل شما ارسال می شود
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
می خواهم زودتر از همه فیلم این وبینار را تهیه کنم
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این کتاب فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
فقط 5 ثانیه تا دانلود این ویدئو فاصله دارید
چه چیزی رو دوست داری رایگان یاد بگیری ؟
اینجا کلی آموزش های رایگان ویدئویی براتون آماده کردم
آموزش هایی براتون در نظر گرفتم که بیش از 1.000.000 تومان ارزش دارند
کدوم آموزش برای من مناسبه و منو به هدفم میرسونه ؟
برای شروع کسب و کار اینترنتی پولساز کلید "کسب و کار اینترنتی"
برای افزایش فروش با کمترین تلاش کلید "بازاریابی اینترنتی"
آخرین مرحله برای بهترین انتخاب شما
اگر مدرس، متخصص، مشاور، سخنران، استاد دانشگاه هستید یا چیزی برای یاد دادن به دیگران دارید "مدرسان پولساز"
در غیر اینصورت "شروع میکنم" را انتخاب کنید.
زودتر از بقیه از فرصت پولسازی سال 97 باخبر شوید
دانلود رایگان رازهای تبدیل دانش به درآمدهای میلیونی
همین حالا رازهایی را دانلود می کنید که برای همیشه آینده مالی و جایگاه اجتماعی شما را دگرگون خواهد کرد.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 1 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
دانلود رایگان رازهای بازاریابی اینترنتی
کمتر از 30 ثانیه تا دانلود رایگان رازهای افزایش فروش وب سایت خودتان فاصله دارید!
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 5 درس آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
پنج راز بازاریابی اینترنتی که فروش سایت شما را سه برابر خواهد کرد در قالب پنج ویدئو قابل دانلود و رایگان
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 5 درس آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
همین حالا کسب و کار اینترنتی را در قالب 7 درس ویدئویی به صورت رایگان یاد بگیرید.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 2 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
یک پیشنهاد کاملا رایگان و رد نشدنی
همین حالا در دوره رازهای تبدیل دانش به درآمدهای میلیونی در قالب 5 درس ویدئویی قابل دانلود شرکت کنید.
اگر در این دوره شرکت نکنید بیش از 1 ساعت آموزش شگفت انگیز را از دست خواهید داد.
50%
تخفیف فقط همین حالا
فقط همین حالا می توانید بسته 100 ایده کسب و کار اینترنتی پولساز را با 50% تخفیف تهیه کنید، این پیشنهاد هرگز تکرار نخواهد شد.
80%
تخفیف برای تهیه جلسه اول
من میخواهم هر گونه ریسکی را برای شما از بین ببرم و به شما اطمینان خاطر بدهم آموزش های این بسته فوق العاده هستند، بنابراین می توانید جلسه اول مدرسان پولساز آنلاین را با 80% تخفیف تهیه کنید و در صورت رضایت بسته جامع را سفارش دهید.
تخفیف
فقط 9600 تومان
برای تبدیل گوشیت به ماشین پولسازی، پاتو بزار روی گاز
برای شرکت در دوره رایگان کسب و کار موبایلی ایمیل صحیح خودتان را وارد کنید، چون درس ها به ایمیل شما ارسال میشوند...
برای دسترسی کامل به دوره رایگان
لطفا ایمیل و شماره تماس خودتان را وارد کنید سپس کلید دریافت دوره را بزنید
دسترسی کامل به مینی دوره رایگان
کسب درآمد از اینستاگرام
برای دسترسی کامل به دوره رایگان
لطفا ایمیل خودتان را وارد کنید سپس کلید دریافت دوره را بزنید